تحقیق ابومهدی مهندس

تحقیق ابومهدی مهندس

تحقیق ابومهدی مهندس

مقدمه:

جمال جعفر ابراهیمی مشهور به ابومهدی المهندس رئیس و فرمانده میدانی شبه‌نظامیان حشد شعبی بود که در حمله ۲۰۲۰ به فرودگاه بین‌المللی بغداد به همراه سردار سلیمانی شهید شد.

او یکی از فرماندهان عراقی بود و برای مدتی هم به عنوان نماینده پارلمان این کشور فعالیت می کرد.

تولد

جمال جعفر ابراهیمی مشهور به ابومهدی المهندس (زاده ۱۹۵۴ در بصره– درگذشته ۳ ژانویه ۲۰۲۰ در بغداد)  متولد بصره که پدر ایشان اهل عراق و مادرشان ایرانی .

تحصیلات و فعالیت ها

جمال جعفر در سال ۱۹۷۳ وارد دانشگاه پلی تکنیک و بخش مهندسی مدنی شد و در سال ۱۹۷۷ در این رشته با مدرک کارشناسی فارغ التحصیل شد. او به حزب اسلامی الدعوة ملحق گردید و بعد از حوادث رجب سال ۱۹۷۹ نامش همراه با تعداد زیادی از دانشجویان عراقی تحت تعقیب رژیم عراق قرار گرفت.تحقیق ابومهدی مهندس

حاکمیمت صدام

بعد از این که صدام حسین حاکمیت عراق را در سال ۱۹۷۹ بدست آورد و محمد باقر صدر مرجع شیعیان عراق فوت کرد، ابو مهدی المهندس مجبور شد عراق را ترک کند. او مدتی را در کویت زندگی کرد. اما در سال ۱۹۸۳ و بعد از اینکه تعدادی از همراهان وی در کویت بازداشت شدند، از این کشور خارج شده و به ایران رفت.

زندگی در ایران

او ۲۰ سال در ایران زندگی می کرد و عضو مجلس اعلای اسلامی عراق بوده و فعالیت‌های خود را به عنوان یک سیاستمدار در این مجمع و یک فرد نظامی در سپاه بدر دنبال می‌کرد. او در ادامه به فرماندهی سپاه بدر رسید.

 

تحقیق ابومهدی مهندس

 

سرنگونی صدام حسین

المهندس بعد از سقوط حاکمیت صدام حسین فرماندهی از سپاه بدر خارج شد و به عنوان یک شخصیت مستقل وارد فعالیت‌های سیاسی گردید. او همچنین روابط خود را با دوستان و نزدیکانش قطع نکرد. او بعد‌ها و با بروز پدیده داعش به یکی از از فرماندهان نیرو‌های تازه تاسیس الحشد الشعبی تبدیل شده و حضور تاثیرگذاری در میدان‌های مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش داشت. تحقیق ابومهدی مهندس

اولین نخست‌وزیر عراق

او در سال ۲۰۰۳ با سرنگونی صدام حسین به عراق بازگشت و به عنوان مشاور امنیتی به اولین نخست‌وزیر عراق پس از حملهٔ آمریکا، ابراهیم جعفری، خدمت کرد. در سال ۲۰۰۵ در انتخابات پارلمانی به عنوان نمایندهٔ استان بابل انتخاب شد.

در سال ۲۰۰۷ آمریکایی‌ها پیشینهٔ او را یافتند و زمانی که این موضوع را با نخست‌وزیر عراق، نوری مالکی، در میان گذاشتند، المهندس به ایران رفت. المهندس پس از خروج نظامیان آمریکایی به عراق بازگشت و پس از تشکیل بسیج مردمی عراق، معاون رئیس این نیروها شد.

وی یکی از چهره‌های در مظان اتهام بابت سازمان‌دهی حمله به سفارت ایالات متحده در عراق معرفی شد.

شهادت

ایشان در سوم ژانویهٔ ۲۰۲۰ میلادی ، 13 دیماه 1398، در حمله راکتی بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به همراه سردار قاسم سلیمانی شهید شد.

 


 

انشا درباره سردار سلیمانی

پاورپوينت سردار قاسم سليماني

متن انگلیسی با ترجمه فارسی درباره سردار سلیمانی

masterdoc

مدت 9 سال هست در زمینه تولید محتوا کار می کنم. و علاقمند به تولید محتوای با کیفیت هستم.امیدوارم رضایت خاطر شما جلب شده باشد.

دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید