تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی کلاس

تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی کلاس ،تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی کلاس پنجم ششم هفتم هشتم،شهید احمد کاظمی

kazemi2122نمونه عکس تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی

تحقیق کامل

نمونه عکس تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی


مقدمه:

ایثار و شهادت در شمار عالی ترین مفاهیم الهی و حاصل متعالی ترین ارزش هایی هستند که یک انسان می تواندکسب کند.

این مفاهیم اثر گذار و تعالی بخش می توانند فرهنگ یک جامعه را به غایت تحت تاثیر قرار دهندو والاترین برکات را به ان ببخشند.

پیام و ارمان شهدا به دلیل عظمت مرتبه ای که شهدا بدان دست یافته اندعالی ترین پیام هایی است که به انسان می رسد و چون از نهاد پاک ترین و بلند مرتبه ترین انسان ها برخواسته اند پیامی از جنس پیام انبیاء الهی است.

شهدا فرزانگان و برگزیدگان نسل خود بوده اند و اصلی ترین پیام انها برای نسل امروز پیمودن همان طریقی است که خود طی کرده اند که طریق الی الله است.

معنای این مسیر تبلور همه ی ارمان ها و اندیشه هایی است که انسان خدا جو جستجو می کند و شهدا از این منظر رسولانی هستند که پیام خدایی شدن و خدایی زندگی کردن را ابلاغ می کنند.

 

kazemi11تحقیق در مورد شهید احمد کاظمیتحقیق در مورد شهید احمد کاظمی

تولد:

فرمانده ی سرافراز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهید سرلشکر احمد کاظمی در دوم اردیبهشت ماه سال 1338، در شهرستان نجف آباد دیده به جهان گشود.

شهید کاظمی دوره ی تحصیلی ابتدایی را در دبستان دهقان و متوسطه را ابتدا در دبیرستان دهقان و پس از آن در هنرستان دکتر شریعتی شهرستان نجف آباد طی نمود و در سال 1358 موفق به اخذ دیپلم ماشین آلات کشاورزی شد.

از همان دوره ی نوجوانی و جوانی بسیار پرجنب و جوش و فعال بود و علاقه ی زیادی به شرکت در مراسم های عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها داشت.

بعضی مواقع، اگر توان مالی داشت.

کمک هایی نیز جهت برقراری مراسم های روضه خوانی می کرد ضمن درس خواندن در اوقات فراغت در کارها به پدرش کمک می کرد.

چون نمی توانست بی کار باشد. شهید کاظمی که ایمان به خدا و عشق به خاندان نبوت و محبت به ائمه ی اطهار علیهم السلام از دوره ی نوجوانی همراهش بود.

 

kazemi10تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی

دوران جوانی

دوران جوانی احمد کاظمی هم‌زمان با اوج مبارزات انقلابی ملت بزرگ ایران علیه رژیم پهلوی بود.

در سال‌های 1356 و 1357 در تظاهرات و راهپیمایی و پخش اعلامیه و شعارنویسی فعال بود.

در آن زمان، حاج احمد نیز همپای مردم در این مبارزات شرکت کرد و به حدی در این راه تلاش کرد که در اسفندماه سال ۱۳۵۶ مصادف با ایام محرم به همراه حدود ۵۰ نفر از مبارزان انقلابی شهر علم و تقوا (نجف‌آباد) توسط ساواک دستگیر و مدتی در زندان شهربانی به همراه سایر زندانیان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

در اواخر همان سال با گسترش حرکت‌های مردمی در سراسر کشور، عده‌ای از زندانیان آزاد شدند که کاظمی نیز از جمله‌ این افراد بود.

 

kazemi6تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی

 

آغاز فعالیت های نظامی:

شهید کاظمی با وقوع انقلاب، در دی‌ماه ۱۳۵۸  جهت کمک به مبارزین فلسطینی در جنگ علیه رژیم اشغالگر قدس، همراه با یک گروه 500 نفری با مسئولیت شهید محمد منتظری  و غلامرضا صالحی و غلامرضا یزدانی جهت اعزام به جنوب لبنان،

ابتدا وارد سوریه شد  در پادگان حموریه در اطراف دمشق یک دوره آموزشی جنگ های نامنظم را به مدت 45 روز زیر نظر سازمان «الفتح» طی نمود و بعد از آن به جنوب لبنان اعزام و در کتیبه های نظامی اطراف بیروت که مربوط به سازمان «الفتح» بود مستقر شد.

ولی پس از مدتی با توجه به اینکه دریافت با این طریق مبارزه و دوری از خدا و معنویت، فلسطینیان راه به جایی نمی برند، به ایران بازگشت.

 

kazemi9تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی


حضور در دفاع مقدس:

 وی در سال ۱۳۵۹ بلافاصله به کردستان رفت، تا با مخالفان نظام جمهوری اسلامی مقابله کند. در پی آغاز جنگ ایران و عراق، با همراهی گروهی ۵۰ نفره در جبهه‌های آبادان حضور یافت.

در پایان جنگ، گروه پنجاه نفره شهید کاظمی، به لشکر ارتقاء پیدا کرده بود و فرماندهی لشکر ۸ نجف اشرف را احمد کاظمی برعهده داشت.

تجهیزات زرهی لشکر ۸ نجف از سلاح‌های به غنیمت گرفته شده از نیرو‌های ارتش عراق تجهیز شده بود، که بخش اعظم آن حاصل تجهیزات بجا مانده از نیرو‌های عراقی بود که با آزادسازی خرمشهر بدست آمده بود و صد‌ها تانک، نفربر، توپخانه و ماشین‌آلات رزمی را در بر می‌گرفت.

در تاریخ 1/3/1359 به عضویت سپاه درآمد.

ahmad kazemi55تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی کلاس

آزادسازی خرمشهر :

در جریان عملیات بیت‌المقدس، شهید کاظمی در حالی که فرماندهی تیپ نجف اشرف را برعهده داشت،

با عبور از رودخانه کارون، در نیمه‌های شب و بانفوذ به عمق ۲۰ کیلومتری از خط نیرو‌های عراقی، خود را به جاده اهواز-خرمشهر رساند و با استقرار نیروهایش در کنار جاده،

نبردی تن به تن و خونین میان نیرو‌های ایرانی و ارتش عراق رخ داد، که در نهایت با تثبیت تیپ تحت امر خود در جاده اهواز-خرمشهر، حملات بعدی خود را به سمت خرمشهر آغاز کرد.

ahmad kazemi 5555نمونه عکس تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی کلاس

جبهه فياضيه:

احمد و جبهه فارسياد تبديل به يک موضوع مورد توجه در تمامي جنگ شد و اقدامات چريکي او به همراه گروه کوچک چند ده نفره،جبهه فياضيه را براي دشمن تبديل به يک کابوس کرد و فياضيه در کنار جبهه دارخوئين به فرماندهي شهيد حسين خرازي زبانزد تمامي جبهه ها شد.

احمد تا پايان مرداد ماه همان سال،قبل از عمليات ثامن الائمه (ع)نيروهاي مستقر در فياضيه را به سه گردان رسانيد و با آمادگي کامل در پنجم مهرماه سال 60 به دشمن حمله سختي نمود و با تدبيري که برخواسته از شجاعت او بود با دور زدن دشمن موفق گرديد حصر آبادان را بشکند و به هدف خود دست يابد.

سردار شهید کاظمی از تاریخ ‪ ۵۹/۹/۱ تا 10/7/60 فرمانده جبهه فیاضیه بود

وي همچنين توانست با غنايم فراواني که از دشمن بدست آورد مقدمات تشکيل تيپ 8 نجف اشرف را فراهم نمايد.بعد از اتمام موفقيت آميز عمليات ثامن الائمه(ع),در اجراي عمليات طريق القدس هم نقش آفريني کرد.

ahmad kazemi 585555نمونه عکس تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی کلاس

حاج احمد و فتح المبين:

در 3 آذر ماه 1360با استفاده از دوستان همرزم خود و امکانات بدست آمده از دشمن،در 22 سالگي يک تيپ قدرتمند را به نام تيپ 8 نجف اشرف تشکيل داد و با استقرار در شهر شوش يکي از مهمترين محورهاي عملياتي را عهده دار شد و مقدمات مهمترين عمليات جنگ که بعدا” از سوي امام (ره) فتح المبين نام گرفت را فراهم کرد.

و به‌پاس رشادت در دفاع از اسلام و انقلاب و دفع تجاوز دشمن به فرماندهی لشکر8 نجف اشرف اصفهان منصوب شد و تا سال 1375 این مسئولیت را بعهده داشت.

 

kazemi.jpg87تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی

 

ازدواج:

حاج احمد در تاریخ 23/9/1364 نزد حضرت امام خمینی عقد ازدواج نمود که ثمره ی این ازدواج، 2 فرزند پسر به نام های محمدمهدی – 19 ساله – دانشجوی سال اول رشته ی کامپیوتر و محمد سعید – 16 ساله – محصل سال دوم دبیرستان می باشد.

عملیات والفجر

۲۵ اسفندماه ۱۳۶۶ لشکر ۸ نجف اشرف به فرماندهی شهید کاظمی در عملیات والفجر ۱۰، در محور دربندیخان حلبچه شرکت کرد.

کاظمی که مسئولیت تصرف شهر حلبچه را برعهده داشت، برای حفظ جان افراد غیر نظامی، از ورود نیرو‌های تحت امرش به شهر حلبچه ممانعت کرد و عملیات را به پایان رساند.

ahmad kazemi5745نمونه عکس تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی کلاس

فرمانده قرارگاه حمزه

احمد کاظمی در ۲۴ خرداد ۱۳۷۲ به فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا منصوب شد.

به دنبال فعالیت‌های مسلحانه حزب دموکرات کردستان ایران در غرب کشور و پیشروی این حزب، وی در تاریخ ۶ مرداد ۱۳۷۴ مقر حزب دموکرات کردستان در خاک عراق را محاصره کرد.

وی در نهایت توافق‌نامه سیاسی–نظامی را با رهبران کردهای اردوگاه کوه سنجق، با محوریت ممانعت از مبارزه مسلحانه و روی آوردن به فعالیت‌های سیاسی، امضا کرد. پس از امضای این توافق‌نامه، شورای عالی امنیت ملی وضعیت منطقه کردستان را عادی اعلام کرد.

 

kazemi244تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی

 

تحصیلات:

شهید کاظمی بعد از اتمام جنگ با وجود داشتن مسئولیت های فرماندهی رده بالا در سپاه، در کنار کار به ادامه تحصیل پرداخت و موفق به دریافت فوق لیسانس جغرافیایی انسانی از دانشگاه تهران و فوق لیسانس مدیریت امور دفاعی از دانشکده فرماندهی و ستاد گردید و در سال 1384 نیز در دکترای علوم استراتژیک قبول شد ولی به علت مشغله فوق العاده زیاد کاری موفق به ادامه تحصیل در دکترا نشد.

 

 

تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی کلاس

 

kazemi5jjتحقیق در مورد شهید احمد کاظمی کلاس

 

فعالیت پس از پایان جنگ:

سردار احمد کاظمی پس از پایان جنگ تحمیلی در سال ۱۳۷۲ برای حفظ دستاوردهای انقلاب به فرماندهی «قرارگاه حمزه» در شمال‌غرب کشور منصوب شد و با توجه به شناخت قبلی به خوبی دریافته بود که ریشه تمامی ناامنی‌ها و مشکلات امنیتی این منطقه‌،

وجود گروه‌های مسلحی است که پایگاه اصلی آن‌ها در عراق است و از حمایت شدید صدام برخوردارند، لذا با درایتی کم‌نظیر و با کم‌ترین درگیری، فعالیت‌های آن‌ها را از فاز نظامی به سطح سیاسی کشاند تا پس از این نیز این منطقه همانند سایر نقاط کشور از امنیت و آسایش برخودار شود.

 

1ahmadتحقیق در مورد شهید احمد کاظمی

 

فرماندهی نیروی هوایی سپاه:

شهید کاظمی در ۲۷ آذر ۱۳۷۶ به عنوان فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) معرفی شد و پس از آن در ۹ تیر ماه ۱۳۷۹ به سمت فرماندهی نیروی هوایی سپاه منصوب شد.

در دوران فرماندهی نیروی هوایی، کاظمی اقدامات مؤثری نسبت به ارتقای سطح کیفی نیروی هوایی از جهت سازمان و ساختار انجام داد و برای نخستین بار نیروی هوایی سپاه را مجهز به هواپیمای جت پشتیبانی نزدیک سوخو ۲۵ نمود و سازمان هلی‌کوپتری سپاه را با خرید بالگرد‌های میل ۱۷ تجهیز کرد.

وی همچنین در این سمت با واحد موشکی هوافضای سپاه پاسداران نیز ارتباط داشت و حسن طهرانی مقدم را در توسعه پروژه‌های ساخت موشک‌های بالستیک همراهی می‌کرد.

 

2تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی ahmad

تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی

ویژگی‌های احمد کاظمی:

شجاعت و جسارت، عاطفه و مهربانی،با ادب و با معرفت،رازنگهدار ویژگی های مدیریتی، محدود دانستن فرصتها تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی کلاس

 

فعالیت متدبرانه در جریان زلزله بم:

با وقوع زلزله بم در سال ۱۳۸۲، کاظمی با آماده‌سازی فرودگاه بم، ناوگان نیروی هوایی سپاه را برای نجات زلزله‌زدگان بم، بسیج کرد.

به گونه‌ای که هر ۱۳ دقیقه یک هواپیما و یک هلیکوپتر پرواز می‌کرد و در مجموع ۳۰ هزار مجروح با این ناوگان جابه‌جا شدند.

 

kazemi8تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی

 

فرماندهی نیروی زمینی:

وی پس از‪ ۵‬ سال خدمت ارزنده در نیروی هوایی سپاه ، در سال۱۳۸۴‬ حکم فرماندهی نیروی زمینی سپاه را از مقام معظم رهبری کل قوا دریافت کرد و طی سه ماه فعالیت شبانه‌روزی، بیش از‪ ۱۰۰‬ سفر به تمامی‌یگان‌های نیروی زمینی داشت و وضعیت یگان‌های نیروی زمینی را از نزدیک بررسی می‌کرد.

سردار شهید کاظمی‌محور عمده فعالیت‌های نیروی زمینی را تقویت و ارتقای یگان‌های صفی نیروی زمینی سپاه اعلام کرد و در این زمینه، خدمات ارزنده‌ای را ارایه داد.

آرزوی خدمت برای اسلام و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی از آرزوهای این سردار دلاور بود و پیوستن به کاروان پر فیض شهدا دعای هر روزه‌اش بود که پذیرش دعا از سوی خدای حکیم و پیوست به خیل شهدا از صدق گفتار و اخلاص او و همرزمان شهیدش حکایت داشت.

 

kazemi215تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی

 

حاج احمد، فرمانده هميشه پيروز:

هيچ عملياتي نيست که در طول جنگ اتفاق افتاده باشد و احمد کاظمي در آن پيروز نباشد و هميشه نقشش را هم به بهترين شکل انجام مي داد.

حتي در عمليات رمضان که عمليات ناموفقي بود حاج احمد تنها فرمانده اي بود که در شرق بصره تا نهرکتيبان جلو رفت و قلب دشمن را شکافت ولي به علت عدم پيشروي در مناطق ديگر به منطقه قبلي بازگشت.

کمترين تلفات در عمليات هاي جنگ در لشگر 8 نجف بود.

براي تامين امنيت جاني رزمندگان دغدغه فراوان داشت.بدون تحليل جزء به جزء اهداف و نتايج عمليات وارد عمل نمي شد.بهترين راهکار عملي و تاکتيکي در صحنه رزم را در دشوار ترين شرايط طراحي و اجرا مي کرد.

ahmad kazemi555تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی

جنگ‌ها و عملیات‌ها جنگ ایران و عراق

  • عملیات ثامن‌الائمه
  • عملیات فتح‌المبین
  • عملیات بیت‌المقدس
  • عملیات رمضان و محرم
  • عملیات‌های والفجر، ۱، ۲، ۴، ۸ و ۱۰
  • عملیات خیبر، بدر و قادر
  • عملیات‌های کربلای ۴ و ۵

 

kazemi14تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی

شاه‌کلید شهید کاظمی به روایت حاج قاسم

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درباره رفیقش شهید حاج احمد کاظمی این‌چنین گفت:

خصوصیت مهم احمد، شجاعت و جسارت او بود که هرچند در جنگ عمومیت داشت؛ لکن احمد در حد اعلای آن قرار داشت.

اما بعد از جنگ دو مشخصه احمد که به نظر من این‌ها خیلی از مشخصه‌های معنوی احمد را رشد دادند، یکی ادب احمد بود و دیگری راز نگهداری او بود.

ادب احمد فوق‌العاده بود و این ادب احمد به نظر من شاه‌کلید همه‌چیز بود و به خیلی چیز‌ها رشد داد.

تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی کلاس

قسمتی از متن وصییت نامه شهید احمد کاظمی:

متن وصیت نامه سردار سرلشکر پاسدار شهید احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
الله اکبر
اشهد ان لا اله الا الله اشهد ان محمد رسول الله اشهید ان علیاً ولی الله

خداوندا فقط می خواهم شهید شوم شهید در راه تو، خدایا مرا بپذیر و در جمع شهدا قرار بده. خداوندا روزی شهادت می خواهم که از همه چیز خبری هست الا شهادت، ولی خداوندا تو صاحب همه چیز و همه کس هستی و قادر توانایی، ای خداوند کریم و رحیم و بخشنده، تو کرمی کن، لطفی بفرما، مرا شهید راه خودت قرار ده.

با تمام وجود درک کردم عشق واقعی تویی و عشق شهادت بهترین راه برای دست یافتن به این عشق.

نمی دانم چه باید کرد، فقط می دانم زندگی در این دنیا بسیار سخت می باشد. واقعاً جایی برای خودم نمی یابم هر موقع آماده می شوم چند کلمه ای بنویسم، آنقدر حرف دارم که نمی دانم کدام را بنویسم، از درد دنیا، از دوری شهدا، از سختی زندگی دنیایی،

از درد دست خالی بودن برای فردای آن دنیا، هزاران هزار حرف دیگر، که در یک کلام، اگر نبود امید به حضرت حق، واقعاً چه باید می کردیم. اگر سخت است، خدا را داریم اگر در سپاه هستیم، خدا را داریم اگر درد دوری از شهدای عزیز را داریم، خدا داریم……

منزل ظهر جمعه 6/4/82

kazemi12تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی

 

شهادت:

شهید احمد کاظمی در ۱۹ دی سال ۱۳۸۴ در سانحه هوایی سقوط هواپیمای داسو فالکن ۲۰ در نزدیکی ارومیه به شهادت رسید. تحقیق در مورد شهید احمد کاظمی کلاس

به گفته فرمانده وقت سپاه پاسداران، در نشست خبری ۱۹ دی ۱۳۸۴ علت سقوط هواپیما، از کار افتادن دو موتور آن اعلام شد.

پیکر وی بنا به وصیتش در جوار شهید حسین خرازی، در گلستان شهدا در تخت فولاد اصفهان و همراه با شهید غلامرضا یزدانی و شهید نبی الله شاهمرادی، دو فرد دیگر حاضر در آن هواپیما آرمید.


محصولات دیگر:

تحقیق در مورد شهید محسن حججی

تحقیق کامل درباره شهید باکری

تحقیق در مورد شهید علی صیاد شیرازی

تک داک

محمد طاها هستم کوچک ترین وب مستر

دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید