تحقیق در مورد قیصر امین پور

تحقیق در مورد قیصر امین پور

geysar aminpoor ax55تحقیق در مورد قیصر امین پور

دانلود مقاله آماده همین تحقیق بصورت کامل

ax pdf

زندگینامۀ قیصر امین پور:

قیصر امین‌پور به عنوان یکی از شاعران نام‌آور و خوشنام معاصر، بخشی از شهرت و توفیق خود را مدیون پرداختن به مضامین ادبیات پایداری است. در اشعار وی مولفه‌های ادب پایداری نقشی بسزا ایفا می‌کنند و او با بن مایه‌های این مقوله به بازگویی رشادت‌ها و دلیرمردی رزمندگان اسلام و ملت ایران می‌پرداخت.

 

geysar aminpoor ax1تحقیق در مورد قیصر امین پور

تحصیلات قیصر امین پور:

دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش گذراند و برای ادامه تحصیل به دزفول رفت. دوره راهنمایی و متوسطه را در مدرسه راهنمایی دکتر معین و آیت‌الله طالقانی دزفول گذراند و در سال ۱۳۵۷ در رشتۀ دامپزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد، ولی پس از مدّتی از تحصیل در این رشته انصراف داد.

 

فعالیت های قیصر امین پور:

قیصر امین پور در سال ۱۳۵۸ فعالیت هنری خود را از حوزه اندیشه و هنر اسلامی آغاز کرد. او در سال ۱۳۶۳ نخستین مجموعه ی شعر خود را در کنار فعالیت های واحد شعر حوزه هنری و صفحه ی شعر هفته نامه سروش منتشر کرد. این مجموعه که از رباعی ها و دوبیتی ها تشکیل شده است” در کوچه آفتاب” نام دارد. سپس” تنفس صبح” را که حاوی غزل ها و در حدود بیست شعر نیمایی از انتشارات حوزه هنری است، به چاپ رسانید.

 

geysar aminpoor ax4تحقیق در مورد قیصر امین پور

نخستین مجموعه شعر قیصر امین پور:

قیصر امین پور در سال ۶۳ نخستین مجموعه شعرش که بخش عمده آن غزل بود و حدود بیست قطعه شعر آزاد داشت را با عنوان” تنفس صبح” منتشر کرد و دومین مجموعه شعرش را که” در کوچه آفتاب” نام داشت در همین سال در قطع پالتویى به بازار فرستاد. در سال ۱۳۸۲ دکتر قیصر امین ‏پور علی رغم تمایلش از سردبیری سروش نوجوان استعفا داد.

تحقیق در مورد قیصر امین پور

سبک قیصر امین پور :

شعرهای امین‌پور از حیث بلاغی ارزشمند بوده و بر ظرفیت‌ها و توانمندی زبان فارسی افزوده‌است. استفاده از آرایۀ ایهام یکی از برجسته‌ترین شگردهای او در شعر است. او توانسته ویژگی‌های سبکی و بلاغی شعر کلاسیک و شعر نیمایی را با شعرهایش تلفیق کند. یکی از عواملی که در نهایت، باعث برجستگی سبکی اوست، نوآوری در بلاغت و درک انتظار مخاطبان امروز از شعر است.

 

آثار قیصر امین پور:

از مجموعه آثار استاد قیصر امین پور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در کوچه آفتاب
  • تنفس صبح رباعی و دوبیتی
  • طوفان در پرانتز: نثر ادبی در سال ۱۳۶۵
  • منظومه ی ظهر روز دهم: شعر نوجوان در سال ۱۳۶۵

 

geysar aminpoor ax66تحقیق در مورد قیصر امین پور

مرگ قصیر امین پور:

وی پس از تصادفی در سال ۱۳۷۸ همواره از بیماری‌های مختلف رنج می‌برد و حتی دست کم دو عمل جراحی قلب و پیوند کلیه را پشت سر گذاشته بود و در نهایت حدود ساعت ۳ بامداد سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ در بیمارستان دی درگذشت. پیکر این شاعر در زادگاهش گتوند و در کنار مزار شهدای گمنام این شهرستان به خاک سپرده شد.
پس از مرگ وی میدان شهرداری منطقه ۲ واقع در محله سعادت آباد به نام قیصر امین پور نامگذاری شد.

 

محصولات دیگر:

تک داک

محمد طاها هستم کوچک ترین وب مستر

دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید