طریقه تدریس Reading

طریقه تدریس Reading

آموزش مهارت تدریس (T.T.C)

پی دی اف مهارت TTC

ریدینگ چیست ؟

ریدینگ فرآیند نگاه کردن به مجموعه‌ای از نمادهای نوشتاری و دریافت معنا از آن‌ها است. زمانی که ما متنی را می‌خوانیم، از چشم‌های خود برای دریافت علائم نوشتاری (حروف، نشانه‌گذاری و فاصله) استفاده می‌کنیم و از مغز خود برای تبدیل آن‌ها به کلمات، جملات و پاراگراف‌ها استفاده می‌کنیم که چیزی را به ما منتقل می‌کنند. عمل خواندن می‌تواند در ذهن ما و یا با صدای بلند (به طوری که دیگران بتوانند بشنوند) باشد.

انواع تکنیک های ریدینگ

  • Scanning

اسکن کردن متن برای دریافت اطلاعات خاص، انجام می‌شود. هنگامی که فرد تمام متن را به سرعت می‌خواند، در حالی که به دنبال اطلاعات خاص می‌گردد، به آن “اسکن کردن” گفته می‌شود.

  • Skimming

اسکیم کردن به معنی خواندن سریع برای مرور سرسری اطلاعات عمومی است. روزنامه وار خواندن نمونه‌ای از اسکیم کردن است. اسکیم کردن برای استخراج ایده کلی از موضوعی می‌باشد.

  • Intensive Reading

 در روش Intensive Reading شما یک متن را با تمرکز تمام و با هدف فهمیدن دقیق معنی تک تک کلمات و جمله ها می‌خوانید. این روش در مقایسه با Extensive Reading است که در آن شما یک متن را برای فهمیدن مطالب به صورت کلی می‌خوانید تا توانید اعتماد به نفس خود در زبان انگلیسی افزایش بدهید و از خواندن آن متن هم لذت ببرید.

  • Extensive Reading

گسترده خوانی یا همان ExtensiveReading یکی از مهارت‌های اساسی برای تقویت درک مطلب و بالا بردن

سرعت خواندن است. یعنی مطالعه ی فراوان، که بیشتر به جهت لذت بردن از خواندن انجام می شود و

خواننده توجه سطحی به پیام متن دارد.  طریقه تدریس Reading

نحوه تدریس ریدینگ

قبل از هر چیز شما باید آمادگی تدریس ریدینگ را داشته باشید. یعنی باید بصورت کامل مسلط باشید. میتوانید از یک روز قبل مروری بر ریدینگ داشته باشید. قدم بعدی قبل از شروع تدریس میباشد. شما ابتدا باید چند سوال مرتبط با ریدینگ از زبان آموزان خود بپرسید تا ذهن آن ها را آماده کنید.

هنگام خواندن ریدینگ توسط زبان آموز بعد از خواندن یک پاراگراف مکث کنید و از بچه های کلاس سوالی در رابطه با آن پاراگراف بپرسید برای مثال : این حادثه در چه تاریخی اتفاق افتاد؟ با همین ریتم ریدینگ را جلو برده و کلماتی که حس میکنید زبان آموزان معنی آن را نمیدانند را پای تخته بنویسید.

بعد از اتمام ریدینگ به ترتیب از همه بچه های کلاس بخواهید که ریدینگ را بطور خلاصه به زبان انگلیسی توضیح دهند. به همین صورت ادامه دهید تا ریدینگ بطور کامل جا بیافتد و زبان آموزان مسلط شوند. و در آخر هم بگویید کلمات را در دفترچه لغت خود بنویسند و معنی آن ها را بگویید.

دانلود کتاب VOCABULARY FOR HIGHSCHOOL

دانلود کتاب TOP 10 GRAMMAR FOR GREAT WRITING

فروشگاه انگلیسی

عاشق تولیدمحتوا برای کودکان و نوجوانان به مدت 4 سال

دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید