تحقیق درمورد متاورس
این مطلب انحصاری سایت کلاس درسی می باشد!
تعریف متاورس
متاورس (فرا جهان) (به انگلیسی: Metaverse) فرضیهای از نسل بعدی اینترنت است که از محیطهای مجازی
سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل میشود. این دنیای مجازی از طریق هدستهای واقعیت مجازی،
عینکهای واقعیت افزوده، گوشیهای هوشمند، رایانههای شخصی و کنسولهای بازی قابل دسترسی
خواهد بود. متاورس، به شکلی محدود در حال حاضر در پلتفرمهایی مانند VRChat یا بازیهای ویدیویی مانند
زندگی دوم وجود دارد. درحال حاضر شرکتهایی مانند متا پلتفرمز، روبلاکس، اپیک گیمز و مایکروسافت، در
حال سرمایهگذاری بر روی تحقیقات و توسعهٔ فناوریهای مرتبط با متاورس هستند.
ریشه نام متاورس
متاورس از دو واژهٔ “مِتا” (Meta) به معنی فراتر و “یونیورس” (Universe) به معنی جهان تشکیل شده. در کل،
معنی واژهٔ متاورس، “فرا جهان” (Metaverse) است. نیل استیونسن (Neal Stephenson) اولین بار در کتاب
خود به نام سقوط برف (Snow Crash) در سال ۱۹۹۲ از واژه متاورس استفاده و آن را یک دنیای مجازی سه
بعدی متشکل از آواتار مردمان واقعی توصیف کرد.
متاورس دنیایی که در آن زمان میایستد و شاید به عقب برگردد!
اگر متاورس را دنیایی تصور کنیم که امکان ثابت نگه داشتن زمان در آن وجود دارد و امکان مشاهده تغییرات،
زندگی و حتی بازگشت به عقب در آن وجود دارد، اغراق نکردهایم. بهطوری که در تمام پلتفرمهای محاسباتی
مختلف، VR، AR، رایانههای شخصی، دستگاههای تلفن همراه و کنسولهای بازی ما قابل دسترسی خواهد
بود. اکوسیستم آن متشکل از عناصر همگن و ناهمگنی مثل عناصر کاربر محور از جمله آواتار، تولید محتوا،
اقتصاد مجازی، مقبولیت اجتماعی، امنیت و حریم خصوصی، اعتماد و مسئولیت پذیری است.
در متاورس با محتوا، دنیای جدیدتان را میسازید !
متاورس را میتوان به عنوان یک فضای مجازی چند کاربره در زمان واقعی تعریف کرد که در آن افراد در سراسر جهان میتوانند از طریق یک شبکه به هم متصل شوند، همزیستی کنند، شخصی اجتماعی برای خود خلق کنند و به مبادله ارزش (در قالب داراییهای مجازی) بپردازند.
چیزی که Metaverse را از یک تجربه چند نفره سنتی متمایز میکند، توانایی مردم برای ایجاد و اشتراکگذاری محتوا برای شکل دادن به دنیای اطرافشان در تنظیمات کم و بیش پایدار است. یک نمونه روشن در این زمینه، World of Warcraft است که نزدیک به چند دهه است که با متاورس مجازی و دیجیتال در دنیای مبتنی بر اقتصاد دیجیتال و مجازی حضور پر رنگی دارد.
تحقیق درمورد متاورس
متاورس فرصت شکوفایی استعدادها بهدور از سایه مافیا!
قبل از بحث در مورد متاورس اول به اینترنت و بخصوص اینستاگرام یا سایر شبکههای اجتماعی فکر کنید. ببینید وقتی در اینترنت واسطهها یا سایهی شرکتهای بزرگ که انحصار یک محصول یا خدمات را در دست داشتند حدف شدند چقدر استعدادهای جدید شکوفا شدند یا کسب و کارهای کوچک تا چه میزان رشد کردن. متخصصان بازاریابی و ارتباطات باید به متاورس توجه کنند، زیرا این مرز بعدی برای تعامل آنلاین است، درست مانند رسانههای اجتماعی که چشمانداز بازاریابی آنلاین را متحول کردند.
متاورس این امکان را برای ما به وجود میآورد تا ایدههای تجاری خود را که به دلایل مختلف مثل کم بودن نقدینگی یا عدم حمایت از طرف شرکتهای بزرگ همچنان بالقوه باقی ماندهاند را تبدیل به ماهیتی بالفعل کنیم. فعالیتهایی مانند کنفرانس ویدیویی، ارزهای دیجیتال، ایمیل، واقعیت مجازی، رسانههای اجتماعی، پخش زنده، هوش مصنوعی، بلاک چین، بینایی کامپیوتر و غیره، همگی بخشی از متاورس هستند. در این دنیا مردم میتوانند تعامل داشته باشند، بازی کنند، تجارت کنند و با دیگران ارتباط برقرار کنند و خیلی کارهای دیگر انجام دهند.
با متاورس در روستا بنشینید و در دنیای دیگر زندگی کنید!
متاورس فرصتهای عظیمی را برای خالقان و هنرمندان به ارمغان میآورد. به افرادی که میخواهند کار کنند و خانههایی دور از مراکز شهری امروزی داشته باشند و افرادی که در مکانهایی زندگی میکنند که فرصتهای تحصیل یا تفریح محدودی دارند به یاری متاورس از سد این محدودیت ها عبور خواهند کرد. افراد میتوانند از طریق واقعیت مجازی بطور کامل مجازی وارد متاورس شوند یا با کمک واقعیت افزوده و ترکیبی با بخشهایی از فضای فیزیکی خود تعامل داشته باشند.
تصور کنید جلسات کاری و مصاحبههای خود را در یک دفتر مجازی انجام میدهید و دیگر نیازی به زوم یا وب کم ندارید. کار بزرگ بعدی در این زمینه به صنعت حملونقل از راه دور و Metanomics باز میگردد. موارد یاد شده ایدههای فوق عالی هستند، اما شما به عنوان یک صاحب پروژه، یک صاحب کسب و کار یا یک فرد چه کاری میتوانید انجام دهید.
مشاغل جذاب متاورس!
از مشاغل جذاب دنیای متاورس باید به مشاوران متاورس، توسعهدهندگان املاک مجازی، مشاوران فعال در زمینه اجاره خودرو و املاک، طراحان آواتار و هزاران نمونه دیگر اشاره کرد. با این توصیف مشاهده میکنیم که شرکتها باید استراتژیهای بازاریابی خود را از مشاوره آنلاین به ماهیتی در یک اقتصاد مجازی مشترک تغییر دهند. پروژههایی مانند envoy از نمونههای قابل تامل در این زمینه هستند. در جهان متاورس با داشبوردهای غیر متمرکزی روبرو هستیم که تبلیغات را به شکل کاملا متفاوت نشان میدهند، درست مثل تابلوی تایم اسکوئر نیویورک.
ساده شدن مفاهیم مهمی مثل مالکیت داراییها ممکن است برای افرادی که قصد دارند کارهای بزرگی مثل تبدیل یک زمین بایر به یک پارک بزرگ را عملیاتی کنند جذاب باشد. بیایید کمی عمیقتر این مسئله را بررسی کنیم. مردم به برندهای متاورس مراجعه میکنند، زیرا به دنبال برقراری ارتباط با یکدیگر هستند، این برقراری ارتباط لزوماً به این دلیل نیست که به یک محصول یا خدمات نیاز دارند، بلکه به دنبال مشتریانی هستند که در حین فروش یک محصول یا خدمات به شکل ملموس با آنها در ارتباط باشند.
حالا بازی میکنید بزودی در بازی زندگی میکنید!
متاورس دنیای جدیدی است که بسیاری از محدودیتها برداشته میشود. هنوز کسی نمیداند دقیقا
متاورس ما را به کجا میبرد و چه تجربیات متفاوتی در دنیای جدید خواهیم داشت. اگر در گذشته برای
سرگرم یا شاد شدن بازی میکردید، اکنون زمان آن رسیده که در دنیای بازیها سرمایهگذاری کنید و شروع
به کسب درآمد کنید.
تحقیق درمورد متاورس
منابع : ویکی پدیا ، arakmu.ac.ir
دیدگاه کاربران ...
جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.