انشا درباره کنکور چه بر سر ما اورد

انشا درباره کنکور چه بر سر ما اورد

 

انشا درباره کنکور چه بر سر ما اورد

 

پاورپوینت سردار قاسم سلیمانی

پاورپوینت درس 2 سلامت و بهداشت پایه دوازدهم

پاورپوینت درس 5 آمادگی دفاعی دهم

 

مقدمه:

کنکور واژه ای است، فرانسوی و در کشور ما برای فهمیدن و سنجش اطلاعات دانش آموزان همه ساله برگزار می شود، آزمونی که استعداد را اندازه نمی گیرد، هر کسی خوب تست بزند، آینده دارد و کسی که نتواند تست بزند گویی تمام استعداد بشری از آن گرفته می شود.

توصیه می شود حتما کتاب:کتاب سی کار که به جای کنکور و دانشگاه می توان کرد را مطالعه کنید.

انشا در مورد کنکور چه بر سر ما اورد

بدنه:

در انشا درباره کنکور چه بر سر ما اورد، فقط مختصری از مزایا و معایب کنکور را بیان می کنم، که البته بیشتر معایب آن بر هر دانش آموزی ملموس و قابل درک است.

 

مقطع ابتدایی و دوره کودکی:

از کودکی که شروع به درس خواندن می کنیم، همیشه پدر و مادر بدون توجه به استعداد هایمان، هر روز یادآور می شوند که درسَت را خوب بخوان و معدلَ ت را خوب کن، البته خدا رو شکر دیگه مقاطع ابتدایی معدل نیست و بیشتر سنجش خوب و خیلی خوب دارند؛

هیچ کس از اطرافیان و پدر و مادر گرفته تا معلم و… به استعدادها توجه نمی کنند و زندگی را فقط در درس خواندن فرزند خلاصه می کنند. انشا درباره کنکور چه بر سر ما اورد

البته تحصیلات خوب است، و وظیفه یک بچه و کودک و نوجوان در حال حاضر درس خواندن است، ولی در کنار این باید به استعداد هم توجه کرد، و به کودک و نوجوان یاد داد که غیر از درس هم چیزهایی مثل نحوه پول درآوردن، نحوه تعامل با اشخاص ، بازی کردن، پیدا کردن علاقه ورفتن دنبال آن، وجود دارد.

 

مقطع راهنمایی:

به مقاطع راهنمایی که وارد می شویم، همیشه استرس این را داریم که حتما در کلاس جزء نفرات اول باشیم که اگر به مقطع نهم وارد شدیم، معدل مان خوب شود، و انتخاب رشته خوبی داشته باشیم، و مخصوصا که همه عاشق رشته تجربی و دکتر شدن هستند.

و ما هم باید با آنها رقابت کنیم، شب و روزمان را صرف می کنیم تا بلکه معدل مان خوب شود، پدر و مادر سرزنش مان نکنند، و هی به سرمان نکوبند که حیف نون …

 

انشا درباره کنکور چه بر سر ما اورد

 

 

مقاطع 10 الی 12

خب در این مرحله انتخاب رشته هایمان را کرده ایم و برخی نا امیدانه که چرا رشته تجربی انتخاب نکرده و نتوانسته به این رشته برود، تمام دنیا های روبرویش را سیاه و تاریکی می بیند dark world ، همه باهم رقابت می کنند تا به مرحله نهایی که کنکور است، برسند. انشا درباره کنکور چه بر سر ما اورد

همه در استرس و بچه ها دیگر بزرگ شده اند و دغدغه های زیادی پیدا کرده اند، از جمله پسرها که باید سربازی بروند و فکر اینکه اگر آنها سربازی بروند دیگر آینده ای نخواهند داشت، بیشتر آنها را تحت فشار قرار می دهد.

از این مقطع دنبال کلاس های کنکور و زبان و تست و …. می روند، هر روز از صبح تا شب فقط درس بخوان و درس بخوان و تست بزن ، منابع خوب بخوان، رسانه نیز در این استرس و فشار روانی نیز کم نمی گذارد و با تبلیغات پی در پی یاد آورد می شود که تو می تونی.

 

انشا درباره کنکور چه بر سر ما اورد

 

وقت کنکور:

کنکور فرا می رسد، برخی ناامیدانه و برخی امیدوارانه در پشت صندلی های کنکور نشسته اند و فکر می کنند که دیگر آخر خط فرا رسیده، از بین نزدیک 1 میلیون نفری که کنکور خواهد داد، فقط 10 هزار نفر احتمال موفقیت در اینده را خواهند داشت و آنها کسانی هستند که بیشترین تلاش را تا حد مرگ کشیده اند.

 

انشا درباره کنکور چه بر سر ما اورد

 

چیکار می کنی ؟ هیچی منتظر نتیجه کنکور هستم!

بعد از کنکور همه منتظر نتیجه هستند، تا زمان اعلام نتایج سازمان سنجش تا اعلام نتایج هر آدمی را تا دم مرگ می برد و در آخرین ثانیه های روز بلاخره نتایج رو اعلام می کنند، پسرها و دخترهایی که اسم شان جزء نفرات اول هستند، خیلی خوشحال و گویی که موفقیت را در عالم برای آنها نوشته اند در بین آشنایان ظاهر می شوند و پُز میدهند.

و آنهایی که قبول نشدند یا رشته خوبی نیست، پسرها که خود را برای سربازی و شغل آزاد آماده می کنند و دخترها هم کم کم بساط ” من باید درس بخوانم و قصدم ادامه تحصیل است رو می چینند.

 

انشا درباره کنکور چه بر سر ما اورد

 

کنکور چه بلایی سرمان می آورد؟

همه ما کمال اندیش هستیم و همه چیز را در کنکور می بینیم، ولی اینطور نیست، آرزوی کنکور انسان ها را از فرصت اقتصادی و ازدواج و کار و تلاش می اندازد و انسان ها مجبور هستند تا 20 الی 22 سالگی وقت خود را صرف چیزهایی کنند که در واقعیت جامعه طوری دیگر است.

 

مثلا با امید کنکور :

  1. سربازی را عقب می اندازیم
  2. یا ازدواج برای دخترها و فرصت زندگی مشترک را از خودمان می گیریم
  3. از اقتصاد و کار و تلاشی که بر پایه استعداد مان بود از دست می دهیم
  4. به امید کنکور، هیچ مهارتی یاد نمی گیریم و برای همین در جامعه به پست ترین کارها روی می اوریم
  5. با امید کنکور بیشتر بچه ها نا امید و افسرده می شوند و از لحاظ روانی دچار اختلال می شوند. انشا درباره کنکور چه بر سر ما اورد
  6. تفریحی که باید از طبیعت و زندگی در طول سالیان نوجوانی و جوانی می بردند را نمی برند
  7. و در حقیقت یک باخت برای فردی می شود که رتبه خوبی در کنکور نیاورده و این عادلانه نیست.

 

 

کنکور همه چیز نیست

در انشا درباره کنکور چه بر سر ما اورد، می خواهیم بگوییم که کنکور همه چیز نیست.

  • کنکور سنجش واقعی استعداد نیست، خوب فکر کن و زندگی خود را پیش ببر
  • کنکور همه چیز نیست، می توانی جامعه را ببینی
  • لزوما کنکور و درس خواندن در مقاطع عالی، انسان را خوشبخت نمی کند.

نتیجه گیری :

بر اساس واقعیت های موجود جهانی و جامعه، هر شخصی استعدادی دارد و لزوما تمام چیزها و هدف ها در کنکور خلاصه نمی شود، ما باید هدف مان و استعدادمان را بیابیم و در کنار تحصیلات به آنها نیز اهمیت بدهیم و زندگی را جور دیگر ببینیم، برای آینده شغلی مان تلاش کنیم، برای تشکیل خانواده فکر کنیم، مهارتی یاد بگیریم تا در تنگنا نمانیم.

 

تهیه تنظیم: سایت کلاس درسی

داستانی در مورد عشق به میهن سردار سلیمانی

صدای سرود زاغ بورها سکوت کویر را شکست

masterdoc

مدت 9 سال هست در زمینه تولید محتوا کار می کنم. و علاقمند به تولید محتوای با کیفیت هستم.امیدوارم رضایت خاطر شما جلب شده باشد.

دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید