برای کشاورزی در مناطق کم باران چه خاکی مناسب تر است

برای کشاورزی در مناطق کم باران چه خاکی مناسب تر است

برای کشاورزی در مناطق کم باران چه خاکی مناسب تر است


کشاورزی در مناطق کم باران

کشاورزی در مناطق کم باران، احتیاج به خاکی مناسب و کارآمد دارد.

خاک‌هایی که برای کشاورزی در مناطق کم باران مناسب هستند، باید دارای ویژگی‌هایی باشند که به آب‌دوستی و حاصلخیزی جهت کشت بهتر کمک کنند.

در این مقاله به بررسی خاک‌های مناسب برای کشاورزی در مناطق کم باران می‌پردازیم.


دانلود تحقیق آماده برای پروژه تفکر پژوهش


ویژگی خاک های مناسب مناطق کم باران

خاک‌های خاکی که برای کشاورزی در مناطق کم باران مناسب هستند، باید دارای خصوصیاتی باشند که به آب‌دوستی و حاصلخیزی کمک کنند. خاک‌هایی که برای کشاورزی در مناطق کم باران مناسب هستند، باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

1. خاک‌های با درصد زیاد سیلت:

خاک‌های با درصد زیاد سیلت (سیلت از ذرات سنگی و معدنی تشکیل‌شده که بزرگ‌تر از رس اما کوچک‌تر از شن و ماسه است.) برای کشاورزی در مناطق کم باران بسیار مناسب هستند. سیلت یکی از مواد معدنی است که می‌تواند آب را در خود نگه دارد و به گیاه‌ها در مصرف آب کمک کند.

2. خاک‌های با بافت خاک رس:

خاک‌های با بافت خاک رس نیز برای کشاورزی در مناطق کم باران بسیار مناسب هستند. این خاک‌ها دارای خصوصیاتی هستند که می‌توانند آب را در خود نگه دارند و به گیاه‌ها در مصرف آب کمک کنند.

3. خاک‌های با بافت لوم:

خاک‌های با بافت لوم نیز برای کشاورزی در مناطق کم باران بسیار مناسب هستند. این خاک‌ها دارای خصوصیاتی هستند که می‌توانند آب را در خود نگه دارند و به گیاه‌ها در مصرف آب کمک کنند.

لوم:

اساسا خاک لومی یک خاک تشکیل شده از مقادیر مساوی شن و ماسه و سیلت و مقدار کمتری خاک رس می‌باشد. اندازه ذرات خاک لومی متوسط بوده (حد واسط بین ذرات رس و شن) و از این رو فضای کافی برای تهویه و آب مورد نیاز گیاه در بین خلل و فرج آن وجود دارد. برای کشاورزی در مناطق کم باران چه خاکی مناسب تر است

خاک لومی خاکی است که دارای موارد زیر می‎باشد:
  • کمتر از ۵۲ درصد شن و ماسه
  • تا ۵۰ درصد گل و لای یا سیلت
  • تا ۲۷ درصد خاک رس
4. خاک‌های با بافت شنی:

خاک‌های با بافت شنی نیز برای کشاورزی در مناطق کم باران مناسب هستند. این خاک‌ها دارای خصوصیاتی هستند که می‌توانند آب را در خود نگه دارند و به گیاه‌ها در مصرف آب کمک کنند.

5. خاک‌های با پوشش گیاهی:

خاک‌هایی که دارای پوشش گیاهی هستند، برای کشاورزی در مناطق کم باران بسیار مناسب هستند. پوشش گیاهی می‌تواند آب را در خود نگه دارد و به گیاه‌ها در مصرف آب کمک کند.

بنابراین، خاک‌هایی که برای کشاورزی در مناطق کم باران مناسب هستند، باید دارای ویژگی‌هایی باشند که به آب‌دوستی و حاصلخیزی جهت کشت بهتر کمک کنند.

خاک‌های با درصد زیاد سیلت، خاک‌های با بافت خاک رس، خاک‌های با بافت لوم، خاک‌های با بافت شنی و خاک‌های با پوشش گیاهی، خاک‌هایی هستند که برای کشاورزی در مناطق کم باران بسیار مناسب هستند.


مطالب دیگر:

آیا میشود با شرطی کردن کلاغها از آنها برای جمع آوری زباله های سطح محیط زیست استفاده کرد

وجود گراز و خرس در جنگل چه فوایدی دارد

تحقیق در مورد انرژی زمین گرمایی کوتاه و مختصر

تحقیق کوتاه در مورد خلا علوم

masterdoc

مدت 9 سال هست در زمینه تولید محتوا کار می کنم. و علاقمند به تولید محتوای با کیفیت هستم.امیدوارم رضایت خاطر شما جلب شده باشد.

دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید