تریپل ایی – بزرگترین کشتی کانتینری جهان

تریپل ایی – بزرگترین کشتی کانتینری جهان

همانطور که کالاهای بیشتری از یک قاره به قاره دیگر حمل می‌شوند، حمل و نقل به روش نخستین، یعنی توسط کشتی‌های کانتینری نیز در حال افزایش هستند. در حال حاضر بزرگ‌ترین کشتی کانتینری در دنیا آماده است تا در دریاها سیر کند. این کشتی در مسیر بین چین و اروپا، انتقال کالاهای مصرفی به اروپا و برگرداندن زباله به چین برای بازیافت، عمل خواهد کرد. این کشتی بزرگ که توسط شرکت کره‌جنوبی “کشتی سازی دوو”  ساخته شده‌است، قادر است تا ۱۸،۰۰۰ کانتینر را حمل کند که میتواند ۳۰ قطار و هر یک به اندازه یک مایل را پر کند. کشتی جدید ۴۰۰ متر طول و ۱۶۵ تن وزن دارد. با اینکه تریپل ایی بزرگ‌ترین کشتی نیست که تا به حال ساخته شده، اما بزرگ‌ترین کشتی در حال استفاده است.

تحقیق انگلیسی درباره بزرگترین کشتی کانتینری جهان

حمل و نقل در گذشته

تانکرهای غول پیکر دهه ۷۰ و ۸۰ بزرگ‌تر بودند اما بیشتر آن‌ها بعد از مدتی استفاده دچار خردگی شدند. ایده حمل و نقل کالا در کانتینرهای استاندارد از دهه ۱۹۵۰ آغاز شد. اولین کشتی قادر به حمل ۵۸ کانتینر بود. نسل جدید کشتی‌های کانتینری آنقدر بزرگ هستند که به سختی می‌توانند از کانال سوئز عبور کنند. حتی پس از توسعه این کانال در چند سال آینده، بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینری نمیتوانند از آن عبور کنند. اگر کشتی های کانتینری بزرگ‌تر شودند، ممکن است حتی هنگام گذر از یکی از مهم‌ترین مسیرهای حمل و نقل در جهان، تنگه ملاکا، بین شبه‌جزیره مالایا و سوماترا به مشکل برخورد کنند.

تحقیق انگلیسی درباره بزرگترین کشتی کانتینری جهان

مشکلات

ساختن چنین کشتی‌های بزرگ مشکلات دیگری را ایجاد می‌کند. تنها چند بندر در سراسر جهان آماده پذیرفتن چنین کشتی‌های بزرگی هستند. آن‌ها با این که بندرگاه خود را بزرگ‌تر کرده و با غول‌های دریایی هماهنگ کرده و یا کشتی‌های کانتینری جدید را تماشا می‌کنند که به مقصد دیگر حرکت می‌کنند، بازهم با مشکل رو به رو هستند. آن‌ها مجبورند برای بارگیری و تخلیه کشتی‌ها، بنادر گسترده تری با سریعترین سرعت ممکن، بسازند. علاوه بر آن، فضای بیشتری برای نگهداری کانتینرها و همچنین خطوط راه‌آهن بهتر و ارتباط جاده‌ای به داخل شهر مورد نیاز است. بزرگ‌ترین بندرگاه جهان در آنورس، بلژیک ساخته شده‌است و شهر را قادر به پذیرفتن ترپیل ایی میکند. همچنین در حال ساخت بندرگاه های جدید در شرق شهر است. کشتی‌های بزرگ همچنین یک مشکل بالقوه برای محیط‌ زیست هستند.

تحقیق انگلیسی درباره بزرگترین کشتی جهان

طرفداران محیط‌ زیست

در حالی که طرفداران حفاظت از محیط‌ زیست میگویند که کشتی های بیشتری به جای این کشتی میتوانند کار کنند، اما اپراتورهای کشتی ادعا می‌کنند که این کشتی‌ها می‌توانند گنجایش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و بنابراین سفرهای دریایی کمتری مورد نیاز است. آن‌ها کارآمدتر هستند، اما اگر به طور کامل بارگیری شوند. تولید کنندگان کره‌جنوبی اعلام کردند که “تریپل ایی” میزان انتشار دی‌اکسید کربن را تا حدود ۵۰ درصد کاهش میدهد. کشتی با سرعتی کم‌تر سفر می‌کند اما انرژی ذخیره می‌کند. تخمین زده می‌شود که تن (وزن) کالاهای حمل شده بسیار کمتر خواهد بود.”مارسک” شرکت دانمارکی که در “تریپل ایی” را اداره خواهد کرد، ۲۰ کشتی کانتینری بزرگ را سفارش داده‌ که هر کدام حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است. بسیاری از متخصصان حمل و نقل فکر می‌کنند که این شرکت ریسک زیادی کرده  و ممکن است پول خود را از دست بدهد و شرکت‌های آمریکایی و اروپایی بیشتری کارخانه‌های تولیدی خود را به کشورهای خود باز گردانند.

به زبان انگلیسی بخوانیم

Triple E – The Biggest Container Ship in the World 

As more and more goods are being transported from one continent to another, the prime method of transportation, container ships are also increasing in size. Currently the biggest container ship in the world, the Triple E, is being made ready to roam the seas. The ship will be operating on a route between China and Europe, transporting consumer goods to Europe and bringing back waste to China for recycling. The giant ship, built by South Korea’s Daewoo Shipbuilding Corporation will be able to carry 18,000 containers, a number that could fill 30 trains, each a mile long. The new vessel is 400 meters long and has a weight of 165 000 tons. Even though the Triple E is not the largest ship ever built, it will be the largest one currently in operation.

Transportation in the past

The giant tankers of the 1970s and 80s were larger but most of them were scrapped after only short time in service. The idea of transporting goods in standard containers came up in the 1950s. The first such vessel was just able to carry about 58 containers. Today’s new generation of container ships are so big that they can barely squeeze through the Suez Canal. Even after the canal’s enlargement in the next few years, the biggest container ships will not be able to pass through. If container vessels get bigger they could even have problems passing through one of the most important shipping lanes in the world, the Strait of Malacca, between the Malay Peninsula and Sumatra.

Problems

Building such big ships creates other problems. Only very few ports around the world are ready to handle such giant vessels. They are faced with either making their harbor bigger and adjusting to the giants of the sea or watching these new container ships move on to other destinations. They will have to make harbors deeper and build new technology for loading and unloading ships as fast as possible. In addition, more space is needed to store containers, as well as better railway and road connections into the hinterland. The world’s largest dock is being built in Antwerp, Belgium and will enable the city to handle Triple E. is also building new docks east of the city. The huge vessels are also a potential problem for the environment.

Conservationists

While conservationists argue that more and more ships will contribute to, the ship’s operators claim that such ships can carry more tonnage than before and therefore fewer voyages are needed. They are more efficient, but only if fully loaded. South Korea’s manufacturers state that the Triple E will reduce CO2 emissions by about 50%. It will travel at a slower speed and therefore save energy. The per ton of transported goods is estimated to be much lower. Maersk, the Danish company that will be operating the Triple E has ordered 20 of the giant container ships, costing about 200 million dollars each. Many shipping experts think that the company is risking a lot and may lose money as more and more American and European companies are moving manufacturing plants back to their home countries.

فروشگاه انگلیسی

عاشق تولیدمحتوا برای کودکان و نوجوانان به مدت 4 سال

دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید