طریقه تدریس grammar

طریقه تدریس grammar

آموزش مهارت تدریس (T.T.C)

پی دی اف مهارت TTC

گرامر چیست ؟

  • گرامر (دستور زبان) عبارت است از ساختار و سیستم یک زبان مشخص یا تمام زبان ها که به آن علم نحو نیز گفته می شود.
  • گرامر بیشتر نقش یک هدایت کننده و تنظیم کننده آموزش زبان را در علاقمندان و زبان آموزان بر عهده دارد.
  • گرامر در واقع همان سیستم اصولی و شالوده آموزش زبان انگلیسی و سایر زبان ها می باشد که سطوح مختلف واژگان، افعال، اسامی مختلف و نیز بیان و به طور کلی کاربرد آنها را در بر می گیرد.

انواع تدریس گرامر

  • Deductive

در این روش شما قواعد و نحوه ساختار گرامر را به زبان آموزان آموزش میدهید سپس آنها شروع به ساختن

جمله و مثال با آن گرامر میکنند.

  • Inductive

این روش عکس روش قبلی میباشد. زبان آموزان چندین مثال را مشاهده میکنند و سعی میکنند قواعد و نحوه

ساختار آنها را متوجه شوند (با دانش قبلی خود یا معنی لغات) سپس قواعد و ساختار اصلی به آنها تدریس

میشود. طریقه تدریس grammar

نحوه تدریس گرامر 1

همانطور که خواندید، متوجه شدید که 2 روش اصلی (Base) برای تدریس وجود دارد. اما این مبحث به اینجا ختم نمیشود. یک معلم باید خلاقیت های خود را در کلاس داشته باشد تا گرامر از حالت بی روح و ترسناک خود خارج شود زیرا بسیاری از زبان آموزان علاقه ای به یادگیری گرامر ندارند. حالا باید چه کرد ؟پیشنهاد من به شما این میباشد که گرامر را به روش فیلم (Movie) به زبان آموزان آموزش دهید. میپرسید چگونه ؟

سریال های محبوبی وجود دارند که میتوانید با کمک آنها گرامر تدریس کنید مانند سریال Friends , How I met your mother و … . شما میتوانید سریال را پخش کنید و آن جملاتی که با گرامر مدنظر شما گفته میشود پای تخته بنویسید و پس از اینکه فیلم تمام شد آن جمله را بگویید زبان آموزان بنویسند و معنی آن را بگویید. سپس از آنها بخواهید که جملاتی با ساختار این جمله بسازند (تا به این لحظه زبان آموزان متوجه نمیشوند که شما درحال تدریس گرامر میباشید!) سپس بعد از آنکه همه جمله ساختند و یاد گرفتند بگویید کتاب خود را باز کنند. آنها گرامر را در کتاب خواهند دید متوجه میشوند که در حال یادگیری گرامر با فیلم بوده اند و اکنون به آن کاملا مسلط هستند. این روش بسیار زیبا و راحت میباشد.

نحوه تدریس گرامر 2

روش بعدی تدریس گرامر در حال Greeting با دانش آموزان میباشد. در این روش پس از ورود به کلاس در حین احوال پرسی با بچه ها به یکی از آنها بگویید “به انگلیسی بگو رفتم خونه مادر بزرگم” (به حالت گذشته). زبان آموز کمی مکث خواهد کرد، و میگوید که نمیداند چطور بگوید. سپس از بقیه زبان آموزان بپرسید که این جمله را چگونه میتوان ساخت.

اگر شاگرد زرنگی داشته باشید این جمله را خواهد ساخت ولی نمیداند در حال استفاده از کدام گرامر است. پیشنهاد من این است که به آن زبان آموز مثبت بدهید. بعد اینکه کسی نتوانست بگوید یا شاگرد زرنگ کلاس به درستی جمله را ساخت کار شما آغاز میشود چون ذهن بچه ها تا حدودی آماده میباشد همچنین مشتاق دانستن طریقه ساخت اینگونه جمله ها هستند. شما باید ساختار آن را بر روی تخته بنویسید و بگوید که با این ساختار 10 جمله بسازند و بنویسند در برگه. اینگونه گرامر را یاد میگیرند و در آخر خواهند فهمید که شما در حال آموزش گرامر کتاب بوده‌اید!

طریقه تدریس Speaking

طریقه تدریس Listening

طریقه تدریس Reading

فروشگاه انگلیسی

عاشق تولیدمحتوا برای کودکان و نوجوانان به مدت 4 سال

دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید