انشا درمورد برخاستن از خواب در صبح روستا و شهر

انشا درمورد برخاستن از خواب در صبح روستا و شهر

شاید فکر کنید زندگی شهری بهتر از زندگی در روستا است. اما زندگی شهری و روستایی هرکدام خوبی و بدی هایی دارند. زندگی کردن در شهر راحتتر است، زیرا فرصتهای بیشتری برای رشد و ترقی در شهر وجود دارد.انشا درمورد برخاستن از خواب در صبح روستا و شهر

زندگی روستایی

در زندگی روستایی مردم با اتحاد و آرامش زندگی میکنند. مردم روستا رقابت کمتری نسبت به همدیگر دارند.

و چون جامعه کوچکتری دارند، دوستان بیشتری دارند. مردم روستایی معمولاً تلاش میکنند از عادات و فرهنگشان محافظت کنند.

روستا هوای تمیز و محیطی زیبا دارد و در آن خبری از سروصدا و شلوغی نیست، به همین علت آلودگی آن کمتر است، وسایل نقلیه زیادی در روستا آمدورفت نمیکند. روستاییان میتوانند از سبزیجات و میوههای تازه استفاده کنند. محیط روستا دارای مناظری فوق العاده زیبا است.

زندگی شهری

بااینکه زندگی کردن در شهر مزایای بسیاری دارد، معایبی نیز دارد.هوای تازه و آب پاک با مشکل مواجه است.

محیط با گردوغبار، دود، زباله و گازهای دی اکسید کارخانه ها آلوده شده است. شهر همیشه شلوغ و پرسروصدا است.

وسایل نقلیه و آدمهای بسیاری در آن در حال رفت وآمد هستند. خیابانها کثیف و شلوغ است. به همین علت داشتن یک زندگی سالم در شهر بسیار مشکل است.انشا درمورد برخاستن از خواب در صبح روستا و شهر

روستا به هنگام صبح 

در زندگی روستایی صبح را با آواز خروس و صدای دلنشین گنجشک هایی آغاز می کنیم که گویی در بهشت هستیم و چنان لذتی را به دنبال دارد که با هیچ چیز قابل مقایسه نخواهد بود و از سویی دیگر بوی نان داغ محلی که در فضا می پیچد اشتهای هر کسی را دوچندان می کند و با وجود هر فصلی می توان بوی واقعی آن فصل را استنشاق کرد و معنای زندگی را در هوای پاک و بی آلایش زندگی روستایی جست.

صبح زود را با صدای مردان و زنان روستایی که شب را فارغ از دغدغه های زندگی شهری به راحتی استراحت کرده اند آغاز می کنیم، عموماً هرکس از این افراد تعدادی از گوسفندان گله را با خود از محل به بیرون روستا و به سوی چراگاه هدایت می کند، هرازگاهی صدای نهیب پدری بگوش می رسد که فرزندش را جهت همراهی گوسفندان و ترخیص خود فرا می خواند.

برخاستن از خواب در صبح روستا و شهر

شهر به هنگام صبح

صبح در یک شهر شلوغ و پر صدا با بوق ماشین های بزرگ و کوچک از خواب بیدار می شوم. با نگاه به پنچره می بینم هوای شهر آلوده است و پنجره را باز می کنم و با باز کردن پنچره هوای کثیف و آلوده شهر داخل اتاق می آید. به ابرهای سیاه و خشن، به خورشید که پشت ابر ها مخفی شده، به ساختمان های بلند، به ماشین های زیاد و ترافیک سنگین و بوق ماشین ها نگاه می کنم و در دل خود می گویم که ای کاش من همان بچه روستا بودم و در آنجا زندگی می کردم.

از خانه برای خرید نان بیرون می روم. صف نان را که نگو و نپرس! همه با چشم های خواب آلود و بسته در صف طولانی ایستاده اند و تنها با رسیدن به نوبتشان، از خواب شیرین سرپایی، بیدار می شوند! انگار نه انگار صبح زود است! سرتاسر خیابان های شهر را ترافیک ماشین ها و آدم فرا گرفته است.انشا درمورد برخاستن از خواب در صبح روستا و شهر

برخاستن از خواب در صبح روستا و شهر

نتیجه گیری

با این حال ترجیح میدهم صبح زود در روستا از خواب بیدار شوم با تمام کمبود امکانات و مشکلات دیگرش. حداقل میدانم در آرامش و در کنار انسان های خون گرم و آرام زندگی میکنم. صبح زود در روستا بجز صدای گنجشک و درختان چیز دیگری نمیشنوی، که آرامش و حس خوبی بمن انتقال میدهد. خبری از ترافیک و آلودگی نیست. آری اینجا روستا است، زندگی آرام، مردمانی خوب، و منظره هایی بی نظیر.

دشمنان امام حسن عسکری

چرا هوای تبت مانند نواحی قطبی و شمال آسیا سرد است؟

منبع : Migna.ir – Daneshchi.ir

فروشگاه انگلیسی

عاشق تولیدمحتوا برای کودکان و نوجوانان به مدت 4 سال

دیدگاه کاربران ...

  1. توسط ...

    علامت های نگارشی به درستی استفاده نشده و بند ها خیلی ساده و ابتدایی هست

  2. لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید