انشا در مورد پدافند غیر عامل برای ابتدایی

انشا در مورد پدافند غیر عامل برای ابتدایی

 

انشا در مورد پدافند غیر عامل برای ابتدایی


 

 تحقیق کامل، قابل ویرایش و  آماده چاپ پدافند غیر عامل  pdf و word

تحقیق در مورد شهید علی صیاد شیرازی


مقدمه:

انشایم را می خواهم با مقدمه ای از بیانات امام خامنه ای شروع می کنم:

دفاع جزیی از هویت یک ملت است ، هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست .

پدافند غیر عامل، یعنی به جنگ افزار نظامی نیاز نداریم و با اجرای مجموعه اقداماتی از وارد شدن خسارت به خودمان و جامعه و زیر ساخت های کشور جلوگیری می کنیم.

 

پدافند غیرعامل چیست؟

پدافند غیرعامل در برابر هر نوع خطری است، یعنی فقط شامل جنگ نیست بلکه حوادثی مثل سیل زلزله و … نیز تأثیر مهمی در کاهش خسارت‌ها دارد.

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

 

دو نوع تهدید وجود دارد تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی یا انسان ساخت.

تهدیدات طبیعی

ما به عنوان دانش آموز می توانیم در جهت ارتقای توان غیر عامل در مدرسه ، خانه و جاهای دیگر کوشا باشیم، مثلا برای تهدیدات طبیعی مثل زلزله و سیل از قبل پیش بینی کنیم و خانه یا مدرسه را ایمن سازی کنیم.

برای اینکه در زمان وقوع زلزله در خانه اتفاق چندانی نیفتد، ما می توانیم از چراغ های برق  یا لوسترها اطمینان کنیم که به زمین نمی افتند یا هر چیزی که به دیوار وصله کرده ایم.

برای وقوع سیل هم مسئولان شهری می توانند دستور ساخت سد در مسیر رودخانه ها را بدهند یا اجازه ساخت مسکن در مسیرهای رود را ندهند و حریم رودخانه ها را بیشتر کنند . انشا در مورد پدافند غیر عامل برای ابتدایی

پدافند غیر عامل حتی در میان حیوانات نیز وجود دارند، مثلا برخی حیوانات برای اینکه به دست دشمن نیفتند خود را همرهنگ طبیعت می کنند مثل سوسمار و آفتاب پرست، یا اینکه لانه خود را در بالا می سازند، یا اینکه فرار می کنند مثل آهو و .. یا فریب می دهند مثل روباه که خودش را به مردن می زند و نمونه های زیاد دیگر.

 

تهدیدات غیر طبیعی یا انسان ساخت

تهدیداتی که غیر طبیعی و انسان ساخت هستند خیلی زیاد است برای نمونه تهدیدها و تحریم های اقتصادی علیه کشورمان، یا تهدید استفاده از نرم افزارهای جاسوسی یا نرم افزارهایی که موجب خرابی می شوند.

یا تهدیدهای غیرعامل در حوزه غذا و دارو و کشاورزی که همه اینها باید از قبل پیش بینی بشود و برنامه ریزی بشود که دشمن از این راه ها نتواند به ما ضربه بزند.

یکی از مهمترین حوزه ای که دشمن در حمله غیر عامل می تواند انجام بدهد و ممکن است موفق شود، رسانه و شبکه های اجتماعی است.

ما باید خودمان را در برابر این حیله دشمن آماده نگه داریم و یکی از مهمترین کارهایی که می توانیم در پیشبرد پدافند غیرعامل انجام دهیم، این است که بیشتر مردم را آموزش بدهیم و آنها را هوشیار و اگاه کنیم .

در پدافند غیر عامل مسئولان ما باید برنامه ریزی و مهمترین کارها را در این حوزه طبقه بندی کنند که خدای نکرده در زمان وقوع گرفتار نشویم .

انشا در مورد پدافند غیر عامل برای ابتدایی

نتیجه گیری :

دفاع عامل یعنی درگیری مستقیم و جنگ، دفاع غیر عامل یعنی اقدامات پیشگیرانه و پیش بینی اتفاقات و حوادث و چاره اندیشی برای آن.

همه ما وظیفه داریم برای حفظ خود و خانواده و کشور عزیزمان ایران، تا حد توان دفاع غیر عامل را یاد بگیریم و در جهت سربلندی کشورمان بکار ببریم.

دفاع غیر عامل در برابر هجوم رسانه ای دشمن، دفاع غیر عامل در برابر تهدیدات طبیعی ، دفاع غیر عامل در برابر جاسوسی های رایانه ای، دفاع غیر عامل و هوشیاری در برابر تهدیدات اقتصادی دشمن و … را باید در اولویت پدافند غیر عامل قرار بدهیم.

تهیه و تنظیم : سایت کلاس درسی

با وجود همه تهدیدها وضعیت امنیت کشورمان چگونه ارزیابی میکنید

انشا درباره سردار سلیمانی

تحقیق درباره پدافند پرتوی شیمیایی

تحقیق درباره پدافند غیرعامل

masterdoc

مدت 9 سال هست در زمینه تولید محتوا کار می کنم. و علاقمند به تولید محتوای با کیفیت هستم.امیدوارم رضایت خاطر شما جلب شده باشد.

دیدگاه کاربران ...

  1. توسط زینب

    عالی بود ممنون از شما من این مطلب رو برای درست کردن کليپ به مناسبت روز پدافند غیر عامل می‌خواستم کليپی که من درست کرده‌ بودم اول شد ☺️

  2. توسط masterdoc

    سلام. مچکرم.
    کلیپ نداریم متاسفانه

  3. توسط عباس

    عالی

  4. لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید