مشاوره تحصیلی در مدرسانه

مشاوره تحصیلی در مدرسانه

 

مشاوره تحصیلی در مدرسانه


مقدمه:

مشاوره تحصیلی یکی از خدمات بسیار کاربردی جهت  ارائه به دانش آموزان است که در یک دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بسیاری از والدین تصور می کنند که مشاوره تحصیلی تنها در زمان انتخاب رشته یا شرکت در کنکور می تواند مفید باشد، اما در حقیقت استفاده از مشاوره تحصیلی برای همه دانش  آموزان و در همه مقاطع تحصیلی امکان پذیر است.

 

معرفی خدمات مربوط به مشاوره تحصیلی

مشاور می کوشد تا:
  • مشکلات دانش آموز در زمان یادگیری یا مطالعه دروس را رفع کند.
  • میزان یادگیری دانش آموزان را ارزیابی کرد.
  • مهارت و استعداد آنها در زمینه های مختلف را کشف کرد.
  • کمک به رویارویی با چالش های دوران تحصیل.
  • برنامه ریزی و اطلاعات لازم برای افزایش موفقیت با ارائه راهکار

یک مشاور می کوشد مسیر تحصیلی دانش آموز را هموارتر کرده و در تعیین سرنوشت تحصیلی و فردی او تاثیرگذار باشد.

برای دانش آموزانی که دچار اختلال تمرکز هستند، دانش آموزان بیش فعال، افرادی که دچار مشکلات فردی یا خانوادگی هستند و … استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی بسیار کاربردی به نظر می رسد.

استفاده از خدمات مشاوره برای خانواده ها نیز می تواند مفید باشد، گاهی نیاز است که یک مشاور تحصیلی برای ایجاد راهکارها و برنامه ها با خانواده دانش آموز نیز ملاقات کرده و با آنها نیز صحبت هایی داشته باشد.

همانطور که در این بخش مطالعه کردید اهمیت مشاوره تحصیلی بسیار زیاد است و از ارائه خدمات برای دانش آموزان خاص یا در مقاطع خاص تحصیلی بسیار فراتر خواهد بود.

 

نگاهی به آنچه در مشاوره تحصیلی خواهید دید

اگر تصمیم گرفته اید که از مشاوره تحصیلی استفاده کنید، شناخت کافی از وظایف یک مشاور و یا خدماتی که در مراکز مشاوره تحصیلی ارائه می شود کار را برای شما ساده تر خواهد کرد.

در موارد زیر شما می توانید با یک مشاور تحصیلی ملاقات کنید و از مشاوره های او بهره مند شوید.

 

برنامه ریزی و راهنمایی

وجود یک برنامه ریزی استاندارد و اصولی یکی از بهترین قدم ها برای رسیدن به موفقیت تحصیلی است.

دانش آموزان در طول تحصیل نیازمند مطالعه هدفمند هستند بنابراین در اختیار داشتن یک برنامه ریزی قابل اجرا می تواند برای دانش آموز مسیر هموارتری را ایجاد کند.

همچنین مشاور تحصیلی با در نظر گرفتن شرایط روحی و محیطی دانش آموز و با توجه به میزان اطلاعات و دانش او یک برنامه ریزی درسی اصولی را تدوین می کند.

 

مشاوره تحصیلی در مدرسانه

 

 

مشاوره تحصیلی در مدرسانه

راهنمایی های شخصی

گاهی دانش آموزان در محیط مدرسه، خانه یا دوستان دچار مشکل هستند، این مشکلات می تواند در افت تحصیلی دانش آموزان دخیل باشد.

بنابراین صحبت کردن با یک مشاور تحصیلی می تواند بسیاری از مشکلات آشکار یا پنهان زندگی دانش آموز را در هر مقطع تحصیلی که درس می خواند مرتفع سازد.

به طور مثال در مورد دانش آموزانی که دچار استرس یا اضطراب هستند، دانش آموزان منزوی، دانش آموزانی که دچار مشکلات رفتاری هستند و …

استفاده از راهنمایی یک مشاور تحصیلی می تواند بسیار کاربردی باشد.

 

ارزشیابی شاگردان

در فرآیند مشاوره تحصیلی، مشاور اطلاعات مهمی را درباره دانش آموز در جلسه مشاوره با او کسب می کند.

مطالعه پرونده دانش آموزی و بررسی نقاط ضعف و قوت دانش آموزان توسط مشاور تحصیلی و همچنین کشف استعداد و توانایی داشن آموز در زمینه های مختلف تحصیلی، هنری، ورزشی و …

و استفاده از آزمون های روانشناسی و شخصیت شناسی برای دستیابی به اطلاعات بسیار دقیق از جمله مواردی است که در یک جلسه مشاوره تحصیلی انجام می گیرد.

 

تعیین رشته

شناخته شده ترین فعالیت در مراکز مشاوره تحصیلی ارائه راهنمای تحصیلی برای انتخاب رشته در کلاس دهم است.

در این جلسات معرفی رشته های مختلف تحصیلی وهمچنین رشته های تحصیلی دانشگاهی و آینده شغلی هریک از رشته های تحصیلی برای دانش  آموز شرح داده می شود.

به این ترتیب دانش آموز با توجه به شناختی که از رشته های مختلف به دست می آورد می تواند با توجه به علاقمندی های خود در رشته مناسب ادامه تحصیل دهد.

 

مشاوره تحصیلی در مدرسانه

 

ارجاع دانش آموز نیازمند به متخصصان مربوطه

برای دانش آموزانی که دچار مشکلات روانی هستند و یا دانش آموزانی که مشکلات و بیماری هایی دارند که نیازمند ملاقات با روانپزشک، مددکار، کاردرمانگر و …. باشند، در جلسات مشاوره تحصیلی شناسایی شده و به متخصصان مربوطه ارجاع داشته می شوند.

همکاری کردن با والدین، اولیاء مدرسه و موسسات ذی ربط نیز یکی دیگر از وظایف مشاور تحصیلی است.

 

کمک به والدین

بسیاری از والدین از این که فرزندشان دچار افت تحصیلی باشد، یا دارای دانش آموز تیزهوش و ممتاز هستند نگران آینده فرزندان خود هستند، این که چه برنامه ای برای پیشرفت و توسعه تحصیلی  آنها داشته باشند.

در مراکز مشاوره معمولا جلساتی نیز با والدین برگزار می شود، در این جلسات به والدین توضیح داده می شود که چه نقش مهمی در آینده تحصیلی فرزند خود دارند و روش هایی که والدین می توانند اثربخشی بیشتری در روند تحصیلی فرزند خود داشته باشند برای آنها شرح داده می شود.

به طور مثال نحوه برخورد با دانش آموزان در منزل، کلاس های  مختلفی که والدین می توانند برای فرزند خود استفاده کنند و همچنین تشریح شرایط دانش آموز برای والدین از جمله مواردی است که در این جلسات به آنها پرداخته می شود.

 

چگونه از خدمات مشاوره تحصیلی بهره مند شویم

اگرچه در یک دهه اخیر به مشاوره تحصیلی اهمیت بیشتری داده شده است و تمام مدارس کشور از مشاور تحصیلی بهره مند هستند، با این حال تعداد مشاوران تحصیلی در مقابل تعداد دانش آموزان بسیار کم است،

به همین دلیل خانواده ها می توانند از وجود خدمات مشاوره تحصیلی در موسسات خصوصی نیز بهره مند شوند.

کیفیت خدماتی که در موسسات مشاوره تحصیلی ارائه می شود، بسیار بالا است، ضمن این که مدت زمانی که مشاور تحصیلی می تواند برای هر دانش آموز اختصاص دهد نسبت به جلسات مشاوره تحصیلی در مدرسه بیشتر است.

پیگیری وضعیت دانش آموز و اختصاص دادن زمان کافی برای رسیدگی به مشکلات وی، برنامه ریزی تحصیلی برای دانش آموز و … از جمله مواردی است که می توان در این مراکز به آنها دسترسی داشت.

مشاوره تحصیلی در مدرسانه

 

مشاوره تحصیلی در مدرسانه

بهترین مشاوران تحصیلی را در مدرسانه ملاقات کن!

مدرسانه مفتخر است که با متخصص ترین افراد فعال در زمینه مشاوره تحصیلی همکاری کرده و خدمات با کیفیت وارزشمندی را در این زمینه در همه مقاطع تحصیلی از دبستان تا دانشگاه به دانش آموزان ارائه می کند.

بهره مندی از خدمات مشاوره تحصیلی با کیفیت راهگشای بسیاری از دانش آموزان و والدین در مقابله با چالش های پیش روی دانش آموز در دوره تحصیل است.

ما تلاش کرده ایم با استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه در زمینه مشاوره تحصیلی گام بلندی در ارتقاء کیفیت مشاوره در ایران برداریم.

ارزیابی مداوم دانش آموز و استفاده از آزمون های استاندارد و به روز در زمینه های مختلف شخصیت شناسی، خودشناسی، استعداد یابی و …

تنها بخشی از خدماتی است که در این موسسه ارائه می شود.

 

مزایای مدرسانه :

  • بهره مندی از افراد فعال
  • استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه
  • خدمات با کیفیت و ارزشمند
  • ارزیابی مداوم دانش آموز
  • پیگیری وضعیت دانش آموز و اختصاص دادن زمان کافی
  • استفاده از آزمون های استاندارد در سنجش دانش آموزان
  • شخصیت شناسی
  • خودشناسی
  • استعداد یابی
  • و….

مطالب آموزشی:

  1.  تاثیر شبکه های مجازی و اجتماعی بر سلامت روانی دانش آموزان
  2. مددکار یعنی چه؟
  3.  وسواس فکری و عملی وروش های درمان

masterdoc

مدت 9 سال هست در زمینه تولید محتوا کار می کنم. و علاقمند به تولید محتوای با کیفیت هستم.امیدوارم رضایت خاطر شما جلب شده باشد.

دیدگاه کاربران ...

  1. توسط علی افضلی

    حرف نداره

  2. لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید