نمونه هایی از فن تکرار سواد رسانه دهم
نمونه هایی از فن تکرار
مثال هایی برای فن تکرار سواد رسانه دهم
تکرار
پیامهای رسانهای هر چقدر بیشتر تکرار شوند، بیشتر در ذهن ما تثبیت، و همین امر موجب اعتماد بیشتر ما به آنها میشود.
این تکرار به دو روش انجام میشود:
1- یکی از روشها، تکرار تصاویر، صداها یا کلماتی خاص در درون پیام است برای اینکه معنای اصلی پیام در ذهن ما مستحکم شود.
2- دیگری تکرار کامل و چندبارۀ پیام مانند آگهیهای بازرگانی تلویزیونی، تابلوهای تبلیغاتی کوچک، تارنماها (سایتها)، تابلوهای تبلیغاتی محیطی (بیلبورد)، و… است تا بیشتر در ذهن ما تثبیت شود.
گاهی هم در کمپینهای تبلیغاتی تجاری و سیاسی، یک شعار واحد به شیوههای مختلف و در پیامهای رسانهای متفاوت تکرار میشود تا بیشتر ملکۀ ذهن و زبان ما شود.
تکرار یک پیام، به مانند ضربات چکشی است که کم کم یک میخ را به داخل چوب میراند.
تکرار یک مطلب، احتمال پذیرش آن را نزد مخاطب بالا میبرد.
نمونه هایی از فن تکرار سواد رسانه دهم
فن «تکرار»،
- گاهی توسط یک رسانه شکل میگیرد
- و گاهی توسط چند رسانه همسو اجرا میشود.
طبیعی است تأثیر روش دوم در اقناع مخاطبان، به مراتب بیشتر است.
مخاطب در چنین مواردی احساس میکند همه دارند یک مطلب را میگویند، پس حتما درست است!
چهار نمونه از روشهای تطمیع را بنویسید
مثال هایی برای فن تکرار :
شهر فرش:
تبلیغات مربوط به شهر فرش که از هر شبکه پخش می شود مصداق بارز تکرار در هر رسانه می باشد، آهنگ معروف شهر فرش هم با ریتم ؛ شهره فرش — شهره فرش در پس زمینه تبلیغات نشان از یک صدای آشنا می باشد.
یا چهره آشنای پژمان جمشیدی و تکرار آن در تبلیغ شهر فرش از نمونه بارز تبلیغات به روش تکرار می باشد.
نمونه هایی از فن تکرار سواد رسانه دهم
تبلیغ عالیس و فن تکرار:
الان چی به فکرتون اومد؛ اره درسته؛ _–_ کدوموووو بدم ..صدای آشنا .. نمونه بارز از پیام تکراری صوتی می باشد،که با شنیدن این صدا و جمله، هر مخاطبی به فکر عالیس می افته.
تهیه و تنظیم: سایت کلاس درسی
دیدگاه کاربران ...
جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.