منظور از حریم خصوصی در رسانه چیست
منظور از حریم خصوصی در رسانه چیست تفکر دهم
منظور از حریم خصوصی در رسانه چیست دهم انسانی
مقدمه:
رسانه ها بیش از پیش به زندگی خصوصی افراد علاقه مند شده اند. البته ناگفته نماند برخی معتقدند اقتضای کار رسانه ها این است که خلوت تنهایی آدم ها را بر هم بزنند.
آن ها ذاتاً تمایل به افشای اسرار مردم دارند، نه اخفا و سرپوش گذاشتن بر آن ها. این تمایل به انتشار زندگی خصوصی، گواه دگرگونی در هنجارهای رفتاری است.
این هنجار عبارت از الزام به اطلاع رسانی در تمام زمینه ها و آزاد شدن جریان اطلاعات است. این هنجار جدید به منظور شفاف سازی اطلاعات با پیام جدیدی نیز همراه شده است که چنین بیان میشود:
«همه چیز باید نشان داده شود، همه چیز باید بیان شود و بر همه چیز باید نظارت شود».
پیشرفت فناوری ارتباطی و رسانه ای شدن زندگی بشر در قالب ارتباطات جمعی، ضرورت رعایت اخلاق رسانه را توسط اصحاب رسانه در جهت حمایت از حق حریم خصوصی افراد بیشتر میکند.
پاورپوینت درس 21 بیست و یکم تفکر و سواد رسانه ای دهم
حریم خصوصی در رسانه چیست؟
حریم رسانه ای یعنی، گروه یا فرد بتواند خود و اطلاعات مربوط به خود را مجزا کند و در نتیجه با تمایل خویش اقدام به انتشار یا رسانه ای کردن اطلاعات دسته بندی شده بکند، این اطلاعات می تواند، اطلاعات فردی و خانوادگی، دست نوشته، صدا، تصویر و حتی تصویر خود شخص و رفتارهای او در قبال خود یا جامعه باشد.
حریم رسانه ای یعنی، اصحاب رسانه با کسب اجازه اقدام به انتشار، کارها یا اطلاعات و مسائل و خصوصیات فرد یا گروه در شبکه رسانه ای خود بکنند.
رسانه نمیتواند وارد حریم خصوصی افراد شود؛ مگر با رعایت یکسری نکات.
رسانه میتواند ترفندهایی را به کار ببرد که فرد مذکور، قابل شناسایی نباشد، چه در نوشتار و چه در عکس. این یک تعریف و معیار کلی است.
پاورپوینت تاثیر رسانه بر سبک زندگی مردم
رعایت حریم رسانه ای از قبیل
در نتیجه افراد عادی، بنا به حقی که بر چهره دارند؛ چهره آنان حریم خصوصی است؛ بدین معنا که کسی نمیتواند چهره آنان را منتشر کند. اما افراد مشهور حق بر چهره محدودتری دارند.
در مورد مطالب نوشتاری هم وضعیت به همین ترتیب است.
حقوق رسانه ای افراد چیست
منظور از حریم خصوصی در رسانه چیست
پاورپوینت ها آمادگی دفاعی دهم با کیفیت عالی برای ارائه بی نظیر
انواع حریم خصوصی
- حریم منزل و خلوت افراد
- حریم جسمانی افراد
- حریم اطلاعات شخصی
- حریم خصوصی در فعالیت های رسانه ای
- حریم ارتباطات خصوصی
چرا باید حقی بنام حق حریم خصوصی مورد شناسایی قرار گیرد؟
- حفظ کرامت انسانی(نباید آبرو و حیثیت افراد با افشای اطلاعات خصوصی آنها آسیب ببیند.)؛
- حق برای تعیین سرنوشت خود؛
- آزادی و استقلال انسان(مشارکت در دموکراسی)
- نیاز فطری انسان به عالم خلوت
حریم خصوصی در اینترنت چیست؟
حریم خصوصی اینترنت، میزان حفظ حریم شخصی و امنیت دادههای خصوصی افرادی است که این دادهها را از طریق اینترنت جابجا میکنند یا آنها را در فضای ابری آپلود میکنند.
برای مثال زمانی که شما یک فایل شخصی را از طریق یک اپلیکیشن گوشی همراه یا یک سرویس ایمیل ارسال میکنید، این مهم است که به جز مخاطب مورد نظر شما کس دیگری به آن فایل دسترسی نداشته باشد.
ادامه حیات رسانه ها و اخلاق حرفه ای
رسانه برای ادامه حیات خویش باید سودآور باشد، ولی نه به قیمت نقض حقوق افراد رسانه می تواند رسالت خاصی را دنبال کند ولی این امر نباید با نقض فردیت و حقوق اشخاص خقیقی یا حقوقی همراه شود.
همچنین رسانه می تواند آزادانه به نشر ایده ها و اخبار بپردازد ولی این امر نباید حقوق افراد را خدشه دار کند»
(جعفری نژاد، بررسی برخی از حیطه های اخلاق حرفه ای و رسانه)
تهیه و تنظیم:
سایت کلاس درسی
منظور از حریم خصوصی در رسانه چیست
منابع:
مطالب دیگر:
برای رژیم مصرف رسانهای خود اصول و قواعدی بنویسید
دیدگاه کاربران ...
جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.