تحقیق درباره هرزنامه کاروفناوری هشتم

تحقیق درباره هرزنامه کاروفناوری هشتم

تحقیق در مورد هرزنامه کاروفناوری هشتم

ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻫﺮﺯﻧﺎﻣﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺖ ﺟﺴﺖ ﻭﺟﻮ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﻼﺱ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺩﻫﯿﺪ.

تحقیق در مورد هرزنامه کار و فناوری ششم ،روش های مقابله با هرزنامه

تحقیق در مورد هرزنامه کار و فناوری هفتم

تحقیق در مورد هرزنامه کار و فناوری نهم

تحقیق درباره هرزنامه


 

تحقیق ورد و pdf هرزنامه

فایل آماده word و pdf این تحقیق


طرح پروژه های آماده تفکر


تعریف هرزنامه در فرهنگستان

اسپم یا هرزنامه یا جفنگ، ایمیل‌های تبلیغاتی ناخواسته‌ و بیهوده‌ای هستند که بسیار آزار دهنده هستند.
این پیام‌های الکترونیکی علاوه بر مزاحمت، می‌توانند امنیت سیستم‌ها را نیز به خطر بیندازند.

دانشنامه عمومی

هرزنامه یا هرزنگاری رایانامه ای یا اسپم ایمیل به انگلیسی E-mail spam، سو استفاده کردن از سامانهٔ انتقال پیام است (شامل اکثر وسایل انتشار رسانه ای، سامانه های تحویل دیجیتال) که به پیام های گروهی و ناخواسته اطلاق می گردد.
بیشترین فرم شناخته شده هرزنامه، هرزنامه های پست الکترونیک است.
۸۰٪ رایانامه های جهان هرزنامه هستند.

انواع هرزنامه :

  1. هرزنامه ایمیلی
  2. هرزنامه instant messaging
  3. هرزنامه گروه های خبری
  4. هرزنامه موتورهای جستجو وب
  5. هرزنامه در بلاگ ها
  6. هرزنامه در ویکی
  7. هرزنامه در تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین
  8. هرزنامه در پیام های گوشی های همراه
  9. هرزنامه در انجمن های اینترنتی
  10. فکس های ناخواسته
  11. هرزنامه در شبکه های اجتماعی و هرزنامه در شبکه های اشتراک فایل

دانلود تحقیق آماده برای پروژه تفکر پژوهش هشتم


گوگل لیستی از مهمترین و خطرناک ترین هرزنامه ها را اینطور اعلام کرده است:

  1. محتواهای اینترنتی که به طور اتوماتیک و بدون دخالت کاربر تولید میشوند
  2. لینک سازی دستی و غیر ارگانیک
  3. محتوای کپی یا غیر اورجینال
  4. کلاکینگ یا Cloaking برای گمراه کردن موتور جستجو
  5. متن یا لینک مخفی و پنهان از دید کاربر
  6. صفحات درگاه یا doorway برای جلب توجه موتور جستجو
  7. محتوای دزدی یا Scraped
  8. داده های ساختار یافته منحرف کننده و نامرتبط (Abusing structured data)

اسپمر کیست؟

اسپمر شخصی است که ایمیل های اسپم را به شخص دیگری ارسال می کند. معمول است که اسپممر ارسال نامه های الکترونیکی یکسان یا مشابه را به مدت چندین روز یا چند هفته به لیست گیرندگان ارسال کند.

 

تحقیق درباره هرزنامه کاروفناوری هشتم

تحقیق درباره هرزنامه کاروفناوری هشتم


ایمیل اسپم یا هرزنامه ایمیل چیست

 به سوء استفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند ایمیل، جیمیل، مسنجر، گروههای خبری ایمیلی، فکس، پیام کوتاه و… برای ارسال پیام به تعداد زیاد و به صورت ناخواسته spam یا هرزنامه در ایمیل می‌گویند.

اسپم ایمیل یا ایمیل فله‌ای ناخواسته در واقع عمل ارسال ایمیل های انبوه بدون درخواست و بطور مکرر با محتوی تجاری در مقیاس بزرگ به دریافت کنندگان، بدون استثنا قایل شدن است.

دقت کنید که بهتر است ایمیل spam را باز نکنید.


هرزنامه در جیمیل

 

تحقیق درباره هرزنامه کاروفناوری هشتم

 

هرزنامه در ایمیل یاهو

تحقیق درباره هرزنامه

 


چرا نباید ایمیل های پوشه هرزنامه را باز کرد؟

امکان ارسال لینک های تبلیغاتی مخرب و ارسال بد افزارها در ایمیل های اسپم بسیار زیاد است. پس بهتر است از بازکردن ایمیل spam خودداری کنید.


پوشه هرزنامه در ایمیل کجاست؟

هرزنامه ها معمولا در پوشه هرزنامه یا پوشه اسپم قرار میگیرند.

پوشه spam معمولا در نوار کنار صفحه و در ستونی که inbox یا صندوق ورودی قرار گرفته دیده می شود.

پوشه هرزنامه در گوشی نیز در اپلیکیشن ایمیل یا جیمیل و با زدن منو دیده می شود.

 

تحقیق درباره هرزنامه کاروفناوری هشتم

تحقیق درباره هرزنامه کاروفناوری هشتم


اهداف انتشار spam چیست

اهداف متفاوتی برای به وجود آمدن اسپم وجود دارد، امروزه هرز نامه ها به طور عمده با هدف‌های تجاری منتشر می‌شوند ولی برخی از آنها به عنوان غیرتجاری با هدف‌های دیگری نیز وجود دارند.

این هرزنامه ها با اهداف دیگری غیر از اعلانات وآگهی‌ها مانند موارد سیاسی یا مذهبی به‌کار می روند.


چگونگی جمع‌آوری آدرس‌های پست الکترونیکی برای ارسال اسپم

۱. گروه های خبری و اتاق های چت

اولین منبع جمع آوری آدرس‌های پست الکترونیکی، گروه‌های خبری و اتاق‌های چت، می‌باشند.

۲. وب

۳. سایت هایی که با هدف جذب ایمیل ایجاد می شوند

۴. فروش ایمیل ها در وب سایت های بزرگ

5. شبکه های اجتماعی

6. شبکه هایی که به عنوان بازاریابی یا فروش واسطه ای عمل میکنند

7. سایت هایی که به عنوان واسطه میان کاربران عمل میکنند

8. قسمت نظردهی سایت ها

 

تحقیق درباره هرزنامه کاروفناوری هشتم

 


 هرزنامه از چندین بخش متفاوت تشکیل شده‌ است:

• تبلیغات:

اکثر هرزنامه‌ها تبلیغاتی هستند و از طرف شرکت‌هایی هستند که تا به حال اسمشان را هم نشنیده‌اید و قصد دارند کالایی را به فروش برسانند که به آن‌ها علاقه‌ای ندارید. رایج‌ترین گونۀ کالاهایی که هرزنگارها تبلیغ می‌کنند، انواع داروها است.

اما هرزنگارها مکمل‌های غذایی، کالاهای گران‌قیمت، مانند ساعت و کیف پول با تخفیف‌های استثنایی، محصولات کاهش وزن، و غیره را نیز تبلیغ می‌کنند.


• ایمیل‌های فیشینگ:

ملال‌آورترین و خطرناک‌ترین نوع هرزنامه‌ها، ایمیل‌های «فیشینگ» است. آن‌ها سعی در فریب شما دارند تا از اطلاعات شخصی شما مانند شمارۀ کارت اعتباری و یا رمزعبورتان مطلع شوند.

تبلغیات برای سایت‌های غیراخلاقی:

چنین وب‌سایت‌هایی بسیار بدنام هستند، زیرا اغلب منبع انواع ویروس و دیگر بدافزارها شمرده می‌شوند.

 

• برنامه‌های پولدار شدن در اسرع وقت

برنامه‌های هرمی، برنامه‌های بازاریابی شبکه‌ای، برنامه‌های دروغین شرکتی و ساختمانی، هر چیزی که فکرش را بکنید.


نکاتی برای مواجه با اسپم در رایانه و موبایل:

1- هرگز وعده‌هایی که از طریق اسپم و از طرف افراد ناشناس دریافت می‌کنید، باور نکنید و فایل پیوست ایمیل‌های ناشناس را باز نکنید.

2- سعی کنید اطلاعات خود را در زمینۀ تشخیص کلاهبرداری‌‌های رایج اینترنتی افزایش دهید. 

3- از یک فیلتر ایمیل استفاده کنید؛

اطمینان پیدا کنید که در کامپیو‌تر شما ابزاری که هرزنامه‌ها را از ایمیل اصلی جدا و به پوشۀ ایمیل‌های ناخواسته ارسال می‌کند، وجود دارد.

4- از دو آدرس ایمیل استفاده کنید؛

 از اولی برای پیغام‌های خصوصی و از دومی برای خرید اینترنتی، خبرنامه‌ها، چت روم و دیگر سرویس‌های موجود، استفاده کنید.

5- از آدرس ایمیل دیگری استفاده کنید که با آن ایمیل‌های مورد نیاز را به ایمیل دائمی و اصلی خود بفرستید تا در صورت دریافت اسپم، آن را (بدون هیچ اثری روی آدرس ایمیل اصلی)، حذف کنید.

6- حتماً سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و ملاحظات را چک کنید:

قبل از ارسال ایمیل به یک وب سایت، سیاست‌های حفظ حریم خصوصی آن را بررسی کنید؛ زیرا بعضی شرکت‌ها در سیاست‌های خود این اجاره را دارند تا ایمیل شما را به دیگران بفروشند.

7- آدرس ایمیلی منحصر به فرد انتخاب کنید

 انتخاب آدرس ایمیل می‌تواند روی تعداد اسپم‌هایی که دریافت می‌کنید، اثر بگذارد.

8- سعی کنید، ایمیل‌‌هایتان را در مقابل دید عموم قرار ندهید.

برای مثال در پیام‌های وبلاگ‌ها، در چت روم، شبکه‌های اجتماعی یا دیگر فضاهایی که به صورت عمومی است، آدرس ایمیل خود را در معرض نمایش نگذارید، زیرا فرستندگان اسپم، از اینترنت برای بدست آوردن ایمیل ها استفاده می‌کنند.


ضررهایی که در ارسال هرزنامه ایجاد می­شوند عبارتند از:

1-ضررهای اقتصادی

2-بالا رفتن نرخ ترافیک

3-پایین آمدن قدرت محاسباتی

4-مصرف زیاد حافظه

5-اتلاف وقت کاربر

6-عدم احساس امنیت کاربر

تحقیق درباره هرزنامه کاروفناوری هشتم

تحقیق درباره هرزنامه کاروفناوری هشتم


تهیه و تنظیم: سایت کلاس درسی


منبع:

واژه شناسی فرهنگستان علوم

ایران هاست

سایبر پلیس


مطالب دیگر:

دانلود تحقیق آماده برای پروژه تفکر پژوهش هشتم

تحقیق تاثیر شبکه های مجازی و اجتماعی بر سلامت روانی دانش آموزان

تحقیق در مورد شبکه های اجتماعی

تاثیر شبکه مجازی PDF و WORD

تاثیر شبکه اجتماعی بر روابط انسان

تحقیق درباره زیرساخت های کشور

برای رژیم مصرف رسانه‌ای خود اصول و قواعدی بنویسید

چند درصد از نوجوانان به بازی های اینترنتی معتاد هستند؟

masterdoc

مدت 9 سال هست در زمینه تولید محتوا کار می کنم. و علاقمند به تولید محتوای با کیفیت هستم.امیدوارم رضایت خاطر شما جلب شده باشد.

دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید