تحقیق در مورد محمدعلی اسلامی ندوشن

تحقیق در مورد محمدعلی اسلامی ندوشن

 

eslami nadishan120تحقیق در مورد محمدعلی اسلامی ندوشن

دانلود مقاله آماده همین تحقیق بصورت کامل

ax pdf


تولد:

محمدعلی اسلامی ندوشن، شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم و پژوهشگر ایرانی در سوم شهریور ۱۳۰۴ در شهر ندوشن یزد ، در خانواده‌ای با بضاعت متوسط به دنیا آمد. پدرش خیلی زود درگذشت و او ناگزیر، روی پای خویش ایستاد.

 

تحصیلات:

تحصیلات ابتدایی را نخست در مدرسه «ناصرخسرو» ندوشن، و سپس در مدرسه «خان» یزد پی‌گرفت. بعد از آن به دبستان «دینیاری» رفت و تا کلاس سوم متوسطه را در دبیرستان «ایرانشهر» یزد گذراند. در سال ۱۳۲۳ به تهران عزیمت کرد؛ ابتدا بقیه دوره متوسطه را در دبیرستان البرز به پایان رساند و آنگاه برای ادامه تحصیل وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد و به دریافت لیسانس نائل آمد.

تحقیق در مورد محمدعلی اسلامی ندوشن

سفر به اروپا:

وی در دهۀ سوم زندگی‌اش، به منظور تکمیل تحصیلات به اروپا عزیمت نمود. مدت ۵ سال در فرانسه و انگلستان به تحصیل و کسب دانش پرداخت و سرانجام با دفاع از پایان‌نامۀ خود با عنوان «کشور هند و کامنولث» به دریافت درجۀ دکتری حقوق بین‌الملل، از دانشکده حقوق دانشگاه سوربن پاریس توفیق یافت.

 

آثار:

مجموعه شعر « چشمه »-مجموعه شعر « گناه »-ترجمه و مؤخره ی پیروزی آینده ی دموکراسی-ترجمه ی جهاد در اروپا-ترجمه ی قطعاتی از رومئو و ژولیت-در کشور شوراها-آزادی مجسمه-ذکر مناقب حقوق بشر در جهان سوم-گفت و گوها….

 

eslami nadishan1 (8)تحقیق در مورد محمدعلی اسلامی ندوشن

 

استاد دانشگاه تهران:

در سال ۱۳۴۸ به دعوت پروفسور فضل الله رضا (رئیس وقت دانشگاه تهران) به همکاری با دانشگاه تهران دعوت شد و براساس تألیفاتی که در زمینه ادبیات انتشار داده بود، جزو هیئت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران قرار گرفت.

و تدریس دروس «نقد ادبی و سخن سنجی»، «ادبیات تطبیقی»، «فردوسی و شاهنامه»، «شاهکارهای ادبیات جهان» را در دانشکده ادبیات، و تدریس «تاریخ تمدن و فرهنگ ایران» را در دانشکده حقوق برعهده گرفت و تا سال ۱۳۵۹ که به انتخاب خود از دانشگاه تهران بازنشسته شد.

 

eslami nadishan1 (6)تحقیق در مورد محمدعلی اسلامی ندوشن

 

فعالیت در زمینه شعر:

وی شاعری را از حدود ۱۲ سالگی آغاز کرد و پس از ورود به تهران نیز، در دوران دبیرستان، بعضی از قطعات شعری خود را در مجله سخن منتشر کرد.

 

همسر و فرزندان :

اسلامی ندوشن، ۱۳۴۵، با شیرین بیانی نویسنده و استاد تاریخ دانشگاه تهران ازدواج کرد و دو پسر به نام‌های رامین و مهران دارد.

 

eslami nadishan1 (7)تحقیق در مورد محمدعلی اسلامی ندوشن

آخرین فعالیت:

آخرین فعالیت وی در ایران تدریس در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و در مقطع دکتری ادبیات، به تدریس «مکتب‌های ادبی جهان» اشتغال داشت.

تحقیق در مورد محمدعلی اسلامی ندوشن

 

شخصیت ندوشن:

محمدعلی اسلامی ندوشن،دارای شخصیتی چندبعدی بود. ایشان حقوق‌دانی بزرگ، قاضی، شاعر،پژوهشگر، استاد دانشگاه، منتقد ادبی، مترجم و روشنفکر بود .

 

2468186تحقیق در مورد محمدعلی اسلامی ندوشن_858تحقیق در مورد محمدعلی اسلامی ندوشن

در گذشت:

اسلامی ندوشن، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، به‌سبب پیری در ۹۷ سالگی در تورنتو، کانادا درگذشت. شیرین بیانی گفته‌است که پیکر او در کانادا به امانت به خاک سپرده می‌شود.

محصولات دیگر:

تحقیق در مورد میرزا محمد فرخی یزدی

تحقیق در مورد نظامی گنجوی

تحقیق در مورد فخرالدین اسعد گرگانی

تحقیق در مورد مهدی اخوان ثالث

تحقیق در مورد غلامحسین ساعدی

تحقیق در مورد تیمور لنگ

تحقیق در مورد بیدل دهلوی

تحقیق در مورد خواجه نظام الملک طوسی

تحقیق در مورد مولانا جلال الدین محمد بلخی

 

تک داک

محمد طاها هستم کوچک ترین وب مستر

دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید