تحقیق در مورد مهدی زین الدین

تحقیق در مورد مهدی زین الدین

zynadinax6تحقیق در مورد مهدی زین الدین

دانلود مقاله آماده همین تحقیق بصورت کامل

ax pdf

ولادت:

شهید زین‏الدین در 18 مهر سال 1338 ش، در خانواده‏ای مذهبی در شهر تهران، در خیابان ری دیده به جهان گشود. پدر و مادرش که از معارف اهل‏بیت برخوردار بودند، اسمش را «مهدی» نهادند. پدر شهید زین‏الدین از فعّالان مذهبی و سیاسی زمان خود بود که بارها به خاطر فعالیت سیاسی، تبعید و در شهرهای مختلف کشور، طعم تلخ زندان رژیم طاغوت را چشیده بود. مادر آن شهید نیز از مربیان قرآن و اشاعه دهندگان معارف اهل‏بیت علیهم‏السلام به شمار می‏رود.

تحصیلات شهید مهدی زین الدین:

پدر مهدی زین الدین در کتاب فروشی، مشغول به فعالیت بود؛ به همین خاطر، او در دوران نوجوانی، بیشتر اوقات فراغتش را در کتابفروشی به فروش کتاب می گذراند.

تحقیق در مورد مهدی زین الدین

تنها ولی مصمّم:

هنگامی که پدر شهید زین‏الدین به جرم فعالیت سیاسی برضد رژیم، از شهر خرم‏آباد به سقّز تبعید شد، خانواده ایشان هم به سقز رفته و به وی ملحق شدند و تنها مهدی در خرم‏آباد ماند و فعالیت‏های ضد استبدادی پدر را ادامه داد. او با دوستانش جلساتی برضد رژیم برپا داشت و در آن‏ها افشاگری کرده و مطالب این جلسات را در سطح شهر پخش می‏کردند، به طوری که در آن روزها آقا مهدی، به محوری بر ضد رژیم طاغوت تبدیل شده بود.

zynadin99تحقیق در مورد مهدی زین الدین

فعالیت های مهدی زین الدین:

مهدی زین الدین با آغاز جنگ تحمیلی، وقتی که دوره اموزشی كوتاه مدت نظامی خود را گذراند؛ بهمراه یك گروه صدنفره به جبهه رفت و با كفار بعثی جنگید. سپس بعنوان مسئول شناسایی یگانهای رزمی انتخاب گردید و سرانجام مسئول اطلاعات- عملیات سپاه دزفول و سوسنگرد شد.

خصوصیات اخلاقی شهید مهدی زین الدین:

شجاعت و شهامت از خصوصیات بارز شهید مهدی زین الدین به شمار می رفت. شهید مهدی زین الدین علاوه بر تلاش بی وقفه ، به انجام مستحبات می پرداخت. عقیده ی او چنین بود كه یکی از مكان های مقدس، جبهه های نبرد است که موجب تقرب انسان به خدا میشود.

تحقیق در مورد مهدی زین الدین

zynadin9999تحقیق در مورد مهدی زین الدین

نحوه شهادت مهدی زین الدین:

شهید زین الدین همراه با برادرش، در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ به همراه برادرش مجید که مسئول اطلاعات و عملیّات تیپ ۲ لشکر علی بن ابیطالب (علیه السلام) بودند، جهت شناسایی منطقه ی عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت حرکت می کنند. و به مبارزه با دشمن بعثی پرداختند و در نهایت شهید شدند. پیکر شهید مهدی زین الدین را در قطعه ۵ گلزار شهدای علی بن جعفر قم دفن کردند

محصولات دیگر:

تحقیق در مورد محمدعلی اسلامی ندوشن

تحقیق در مورد نظامی گنجوی

تحقیق در مورد فخرالدین اسعد گرگانی

تحقیق در مورد مهدی اخوان ثالث

تحقیق در مورد غلامحسین ساعدی

تحقیق در مورد تیمور لنگ

تحقیق در مورد بیدل دهلوی

تحقیق در مورد خواجه نظام الملک طوسی

تحقیق در مورد مولانا جلال الدین محمد بلخی

تک داک

محمد طاها هستم کوچک ترین وب مستر

دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید